Home / BUSINESS TALK / Το νέο σχέδιο του Υπερταμείου, το twist και οι εκπλήξεις

Το νέο σχέδιο του Υπερταμείου, το twist και οι εκπλήξεις

Μαθαίνουμε πως στο υπερταμείο η νέα διοίκηση του Γρηγόρη Δημητριάδη εργάζεται πυρετωδώς επί του νέου επιχειρησιακού σχεδίου που θέλει να ανακοινώσει αμέσως μετά το καλοκαίρι. Κανονικό σχέδιο, όχι «έκθεση ιδεών», όπως χαρακτηρίστηκε στα δημοσιογραφικά -και όχι μόνον- γραφεία, το προηγούμενο.

 

Έως τότε πάντως ο νέος επικεφαλής της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ = υπερταμείο) φιλοδοξεί να έχει λύσει τουλάχιστον δυο-τρία από τα δεκάδες σοβαρά προβλήματα που κληρονόμησε από την εποχή Αικατερινάρη. Το πρώτο, αυτό της συμφωνίας μεταξύ ΕΥΔΑΠ και κυβέρνησης για το τίμημα του ακατέργαστου νερού λύθηκε.

 

Ακολουθούν τώρα άλλα προβλήματα, μεταξύ των οποίων και τα διόλου ευκαταφρόνητα της θυγατρικής της, της ΕΤΑΔ. Και γνωρίζουμε πως και εδώ πέφτει δουλεία πολύ. Εν τω μεταξύ να περιμένετε εκπλήξεις και από το μέτωπο των 23 περιφερειακών αεροδρομίων (εκείνων που δεν ιδιωτικοποιήθηκαν με τα πρώτα 14). Οι πληροφορίες θέλουν μία ομάδα εξ αυτών, που έχουν οικονομικό αντικείμενο με βάση τον όγκο των διακινουμένων επιβατών, να οδεύει ολοταχώς προς διαγωνισμούς αξιοποίησης. Αλλά και για την Διώρυγα της Κορίνθου κυοφορείται σχέδιο ευρύτερης αξιοποίησης με ευφάνταστο twist. Οψόμεθα.

 

Περισσότερη ορατότητα επί του σχεδίου της Aegean Airlines για την φετινή τουριστική σεζόν θα αποκτήσουμε αργότερα σήμερα στο conference call του Ευτύχη Βασιλάκη με τους αναλυτές, το οποίο θα ακολουθήσει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 2020. Μιας πραγματικά κακής χρονιάς που επιβάρυνε με ζημίες μεγαλύτερες των 200 εκατομμυρίων ευρώ τον de facto εθνικό αερομεταφορέα.

 

Οι πτήσεις, τα δρομολόγια και οι θέσεις εν γένει που θα διαθέσει η αεροπορική εταιρεία για την μεταφορά ξένων επισκεπτών από την Ευρώπη προς την χώρα μας θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό και την πορεία της εθνικής οικονομίας αφού ο τουρισμός μπορεί να κάνω τη διαφορά στο Α.Ε.Π. τόσο προς το καλύτερο όσο και προς το χειρότερο. Όμως το ίδιο το μάνατζμεντ της εταιρείας δεν μπορεί να κάνει θαύματα, πρέπει πρώτα να αποκτήσει ορατότητα στο τι θα πράξουν οι κυβερνήσεις στις βασικές αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία.

 

Τούτων λεχθέντων η σημερινή μέρα είναι κρίσιμη για τον ελληνικό τουρισμό στο μέτρο που οι βρετανικές αρχές θα επισημοποιήσουν την κατάταξη των χωρών προορισμών, για τα ταξίδια των πολιτών του ηνωμένου Βασιλείου, με βάση το «φωτεινό σηματοδότη» τους: πράσινο, πορτοκάλι και κόκκινο χρώμα. Με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα η Ελλάδα θα μπει στο πορτοκάλι με την ελπίδα ότι έως τις 17 Μαΐου οπότε και η Βρετανία θα επιτρέψει τα διεθνή ταξίδια για τουρισμό θα έχουμε προαχθεί στο πράσινο. Αργή, βασανιστική αναμονή για ξενοδόχους και κυβέρνηση.

 

Μεθαύριο Τετάρτη η Lamda Development θα ανακοινώσει αποτελέσματα για το 2020 και μια μέρα μετά θα έχει conference call με τους αναλυτές όπου και ενδέχεται να γίνει γνωστό επιτελους κατά πόσον θα ολοκληρωθεί το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής για την παραχώρηση του ελληνικού πριν το καλοκαίρι. Το μόνο που μπορεί να καθυστερήσει ουσιωδώς μια τέτοια εξέλιξη είναι πλέον οι εκκρεμότητες στην υπογραφή συμβάσεων της κοινοπραξίας Mohegan- ΓΕΚ Τέρνα με την Lamda Development και άλλης μιας με το ελληνικό δημόσιο για την ανάπτυξη του καζίνο.

 

Η κοινοπραξία φέρεται να έχει ζητήσει μία σειρά (δεκάδων) αλλαγών που δεν της λέει κανείς εύκολα και επουσιώδεις… Αν όλοι συμφωνήσουν, θα ακολουθήσει το Ελεγκτικό Συνέδριο και η κύρωση απ’ τη βουλή. Έχουν δυόμιση μήνες μέχρι το καλοκαίρι. Θα τα καταφέρουν άραγε; Απαντήσεις αναμένεται να δώσει ο Οδυσσέας Αθανασίου την Πέμπτη.

 

Όμως η Πέμπτη είναι σημαντική μέρα για να διαπιστωθεί κατά πόσον η COSCO Shipping έχει λύσει τα προβλήματα της με την ελληνική κυβέρνηση ώστε να πάρει το (υπόλοιπο) 16% του ΟΛΠ μέχρι τα μέσα Αυγούστου (και να φτάσει το 67%) παρά το γεγονός ότι οι επενδύσεις που προβλέπονται από την σύμβαση παραχώρησης δεν έχουν όλες ολοκληρωθεί -όχι πάντως με δική της υπαιτιότητα.

 

Σοφότεροι ίσως να γίνουμε μετά το conference call με τους αναλυτές του ΟΛΠ την Πέμπτη. Ωστόσο, οι αποστάσεις μεταξύ Αθήνας και Πεκίνου , δυστυχώς, δεν έχουν γίνει μικρότερες από ότι ήταν το προηγούμενο έτος. Κάποιοι μάλιστα φοβούνται ότι συμβαίνει το αντίθετο. Πάντως το ότι το Μαξίμου δουλεύει επί της επίλυσης των διαφορών, είναι σίγουρο.

 

Η τάση δεν έχει ακόμη φανεί στην αγορά ακινήτων, αλλά είναι ορατή και γνωστή στους ειδικούς. Ο λόγος για το disruption που έχει προκαλέσει και στην αγορά γραφείων η πανδημία. Δεν υπονοούμε την κάπως κλισέ παραδοχή ότι η χώρα μας δεν έχει απόθεμα ποιοτικών επαγγελματικών ακινήτων και γι’ αυτό οι νέες υψηλών προδιαγραφών κατασκευές έχουν εξασφαλισμένη ζήτηση. Αλλά την αλλαγή συνηθειών από τους μεγάλους χρήστες, π.χ. τους πολυεθνικούς ομίλους, οι οποίοι-όσο και να μην το παραδέχονται επίσημα- γνωρίζουν πολύ καλά ότι η τηλεργασία θα καθιερωθεί και όταν με το καλό η πανδημία αποτελέσει παρελθόν.

 

Κι αυτό διότι πολύ απλά η από απόσταση εργασία επιφέρει μεγάλη εξοικονόμηση κόστους στις επιχειρήσεις. Με αυτά λοιπόν, τα δεδομένα ολοένα και περισσότερες εταιρείες, κυρίως του εξωτερικού, στέφονται σε ευέλικτες λύσεις χώρων εργασίας, χωρίς να δεσμεύονται με μακροχρόνιες συμβάσεις. Πρόκειται για την τακτική του «ακορντεόν» που επιτρέπει την επέκταση ή τη συρρίκνωση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, αναλόγως των συνθηκών. Και τι σημαίνει αυτό για τους ιδιοκτήτες ακινήτων; Πονοκέφαλο.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
 

Money Review

Πηγή

About moneyreview