Home / Προτεινόμενα / Πληθωρισμός: Ποιος κλάδος είχε διψήφια «βουτιά» στις τιμές

Πληθωρισμός: Ποιος κλάδος είχε διψήφια «βουτιά» στις τιμές

Σε αρνητικό έδαφος παρέμεινε και τον Μάρτιο του 2021 ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστιτικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).
Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης τιμών καταναλωτή διαμορφώθηκε στο -1,6% έναντι του Μαρτίου υου 2020, με τον μέσο δείκτη του 12μηνου Απριλίου 2020 – Μαρτίου 2021 να καθορίζεται στο -1,7%.

Θετικό, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι σε μηνιαίο επίπεδο, δηλαδή έναντι του Φεβρουαρίου του 2021, ο δείκτης τιμών κινήθηκε σε θετικό έδαφος και διαμορφώθηκε στο 1,2%.
Υπενθυμίζεται ότι τον Φεβρουάριο του 2021, ο ετήσιος πληθωρισμός είχε διαμορφωθεί στο -1,3% και ο μηνιαίος στο +0,2%.

Πού οφείλεται η ετήσια επίδοση -1,6%

-0,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, πουλερικά, γάλα νωπό πλήρες, ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά, κατεψυγμένα λαχανικά, πατάτες, αναψυκτικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, τυριά, γλυκά κουταλιού-μαρμελάδες-μέλι.
-0,5% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
-16,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
-1,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
-1,1% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις ιατρικές υπηρεσίες.
-0,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο, οδικές μεταφορές επιβατών, συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά.
-1,6% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
-0,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής-άνθηκατοικίδια ζώα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.
-0,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
-1,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη.

Πού αποδίδεται η μηνιαία επίδοση 1,2%

+20,0% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.
+0,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.
+1,1% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν τις χειμερινές εκπτώσεις και λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
+2,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα κατέχει τη χειρότερη επίδοση τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στην Ευρωζώνη, απέχοντας παρασάγγας από τον στόχο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για ετήσιο πληθωρισμό +2%. 

Money Review

Πηγή

About moneyreview