Home / Προτεινόμενα / Ο χορός του αόρατου αλόγου και πώς άλλαξε μία βιομηχανία δισεκατομμυρίων

Ο χορός του αόρατου αλόγου και πώς άλλαξε μία βιομηχανία δισεκατομμυρίων

21 Δεκεμβρίου 2012
Το βίντεο κλιπ του νοτιοκορεάτη τραγουδιστή Psy για το χιουμοριστικό τραγούδι «Gangnam Style» γίνεται το πρώτο βίντεο του YouTube που σπάει το φράγμα του 1 δισεκατομμυρίου views. Είναι μία στιγμή που αλλάζει όχι μόνο τη ζωή του δημιουργού του, αλλά και το YouTube καθώς και ολόκληρη τη βιομηχανία της μουσικής.

Ο Psy κυκλοφόρησε το Gangnam Style στις 15 Ιουλίου του 2012 και 159 ημέρες μετά το ντεμπούτο του στο YouTube, το βίντεο είχε σπάσει το φράγμα του 1 δισ. views για πρώτη φορά στην ιστορία της πλατφόρμας.

Το χιουμοριστικό βίντεο που κορόιδευε την πλούσια περιοχή Gangnam της Σεούλ έγινε ένα παγκόσμιο φαινόμενο, με εκατομμύρια ανθρώπους να αντιγράφουν τον χορό του «αόρατου αλόγου».
Στο αποκορύφωμα της επιτυχίας του, σημείωνε 14,9 εκατ. views την ημέρα, ενώ το ενδιαφέρον παραμένει μέχρι και σήμερα, καθώς φέτος το τραγούδι εξακολουθεί να μετρά 900.000 views την ημέρα κατά μέσο όρο, αφού συνολικά, έχει φτάσει στα 4,6 δισ. views.
Το ρεκόρ του Psy και του Gangnam Style κράτησε για έναν χρόνο, ώσπου το «Baby» του Justin Bieber,  που «ανέβηκε» στο YouTube τον Φεβρουάριο του 2010, έφτασε στο 1 δισ. views έως το 2014. Και έως το 2015, το Billion Views Club του YouTube είχε αποκτήσει και νέα μέλη, όπως την Taylor Swift (Shake It Off, Blank Space), την Katy Perry (Roar, Dark Horse), την Sia (Chandelier), την Adele (Hello) και άλλους.
Καθώς το Billion Views Club έχει συμπληρώσει μία δεκαετία, ανάμεσα στα τραγούδια που κέρδισαν μια θέση στο κλαμπ είναι το Despacito του Luis Fonsi, το Hotline Bling του Drake, αλλά και το Take On Me των a-ha ή το Nothing Else Matters των Metallica. Σήμερα, ο αριθμός των βίντεο του YouTube με πάνω από 1 δισ. views ξεπερνά τα 300.
Και εάν το YouTube θεωρείται πλέον μία πλατφόρμα με αξία –σύμφωνα με κάποιους υπολογισμούς- 180 δισ. δολαρίων, το χρωστά σε μεγάλο βαθμό στο Gangnam Style.
Στην πράξη, το viral τραγούδι του Psy έδειξε στη βιομηχανία της μουσικής τι μπορεί να επιτύχει μέσω του ίντερνετ και των social media.
Ο Psy έσπασε τους κανόνες του παιχνιδιού, καθώς ανέτρεψε πλήρως όλες τις παραδοσιακές στρατηγικές του marketing  και της προώθησης. Μέσα σε ένα βράδυ, ανέδειξε την επιρροή και τη σημασία του YouTube για την παγκόσμια ποπ κουλτούρα, η οποία ως γνωστόν κινεί μία βιομηχανία αξίας πολλών δισεκατομμυρίων.
Το 2012, το streaming έκανε ακόμα τα πρώτα του βήματα και αποτελούσε λιγότερο από το 7% του τζίρου της μουσικής παγκοσμίως.
Όμως η άνοδος του Psy και άλλων καλλιτεχνών που έγιναν viral, όπως ο Justin Bieber, έδειξε ότι υπάρχει και ένας άλλος δρόμος για τους μουσικούς, επιτρέποντάς τους να βγάλουν έσοδα από τις διαφημίσεις, να  βρουν χορηγούς και να κλείσουν συναυλίες, χωρίς να κινηθούν μέσα από την παραδοσιακή οδό της βιομηχανίας της μουσικής.
Πλέον, το streaming αποτελεί τη βασική πηγή εσόδων για τη βιομηχανία (65% του συνόλου για το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της IFPI).
Άλλωστε από το 2013, το Billboard άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο καταρτίζει τα charts, προσθέτοντας τα streams στο YouTube και σε άλλες πλατφόρμες στα νούμερα που παρακολουθεί (από ραδιόφωνα και πωλήσεις).
moneyreview.gr 
Διαβάστε επίσης: 
Οι Metallica κατά 335.000 θαυμαστών τους: Η αγωγή που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική
Imagine no possessions: Πώς τα εκατομμύρια του «Imagine» σκότωσαν τον John Lennon
Η μελωδία από την Αφρική που όλοι σιγοτραγουδούν και τα χαμένα εκατομμύρια

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News

Πηγή

About moneyreview