Home / BUSINESS TALK / Οι τιμές καυσίμων, το ακίνητο στο Χαλάνδρι και οι ιδιώτες

Οι τιμές καυσίμων, το ακίνητο στο Χαλάνδρι και οι ιδιώτες

Την ελπίδα πως σταδιακά και εφόσον ο πόλεμος στην Ουκρανία αποκλιμακωθεί θα υποχωρήσουν και οι διεθνείς τιμές των καυσίμων, επιτρέποντας την διαμόρφωση των τιμολογίων των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων σε χαμηλότερα επίπεδα, διατυπώνουν κύκλοι της ελληνικής ακτοπλοΐας εν μέσω των σημαντικών αναταράξεων που σημειώνονται ένθεν και ένθεν των συνόρων.
Η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων που προηγήθηκε της ρωσικής εισβολή στην Ουκρανία ήταν της τάξης του 10% και ήρθε ως αποτέλεσμα της αύξησης των διεθνών τιμών των καυσίμων κατά 70% περίπου από πέρυσι το Φεβρουάριο έως τον φετινό. Ωστόσο, η ραγδαία μετέπειτα αύξηση των διεθνών τιμών των καυσίμων σε επίπεδα άνω των 1.000 δολαρίων ο τόνος από 400 δολάρια περίπου πέρυσι έφερε μία πρόσθετη αύξηση της τάξης του 10%.
Ίσως λίγοι να γνωρίζουν ότι το ακίνητο στην Εθνικής Αντιστάσεως 72 και Αγαμέμνονος στο Χαλάνδρι που φιλοξενεί τις εγκαταστάσεις του Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Κυβερνοασφάλειας (ENISA) ανήκει στο χαρτοφυλάκιο της Prodea. Η αναφορά γίνεται με αφορμή τα σημερινά εγκαίνια του ακινήτου εμβαδού άνω των 7.000 τ.μ. του οργανισμού σε μία εκδήλωση όπου θα συμμετέχουν εκτός από τον Κυριάκο Πιερρακάκη και ο ευρωπαίος Επίτροπος Μαργαρίτης Σχοινάς. Μία ακόμη λεπτομέρεια για το ακίνητο που σε άλλες περιπτώσεις θα είχε πενιχρό δημοσιογραφικό ενδιαφέρον; Το ετήσιο ενοίκιο του οργανισμού είναι 880 χιλ. ευρώ και αυξάνεται φέτος στο 1,1 εκατ. ευρώ. Από ποιον καλύπτεται; Από το ελληνικό Δημόσιο που έχει υπογράψει συμφωνία -έχει κυρωθεί από τη Βουλή- για την έδρα του οργανισμού στη χώρα μας.
Το επιχείρημα με το οποίο εξηγούνται οι ελάχιστες πλέον εκπτώσεις που δίνουν συχνά-πυκνά διάφορες κατασκευαστικές εταιρείες στις δημοπρασίες έργων, είναι η μεγάλη άνοδος του κόστους των υλικών. «Δεν υπάρχει άλλος λίγος, ανέβηκε το κόστος των πρώτων υλών» αναφέρουν συχνά πηγές των κατασκευαστικών απαντώντας στους κακοπροαίρετους.
Ωστόσο ο διαγωνισμός μιας ιδιωτικής εταιρείας, της Lamda Development στο Ελληνικό, αποκάλυψε άλλη μια άλλη διάσταση. Οι μικρές εκπτώσεις μάλλον εμφανίζονται κυρίως σε διαγωνισμούς του δημοσίου, σχολιάζουν στην αγορά. Ο προϋπολογισμός του έργου για τις υποδομές του Ελληνικού ήταν 370 εκατ. ευρώ, η Ακτωρ προσέφερε 280 εκατ. ευρώ αλλά το έργο ανατέθηκε στην Αβαξ που έδωσε 260 εκατ. ευρώ. Συμπέρασμα; Όταν ο πελάτης είναι ιδιώτης για κάποιο λόγο ο ανταγωνισμός εντείνεται. Σωστά; Ήρεμα ρωτάμε.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News

Πηγή

About moneyreview