Home / Προτεινόμενα / Οι προβληματισμοί και το στοίχημα της επιστροφής των Κινέζων τουριστών

Οι προβληματισμοί και το στοίχημα της επιστροφής των Κινέζων τουριστών

Η απότομη αύξηση των κρουσμάτων που καταγράφεται στην Κίνα μετά από το ξαφνικό τέλος της πολιτικής «zero COVID» στις αρχές του μήνα, προκαλεί προβληματισμό στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ωστόσο στην τουριστική βιομηχανία τόσο στην ΕΕ όσο και στην Ελλάδα προετοιμάζονται για την μεγάλη επιστροφή των κινέζων τουριστών τους επόμενους μήνες. 
Στη χώρα μας πυκνώνουν οι ενδείξεις πως η κινεζική αγορά θα ανοίξει για τον ελληνικό τουρισμό γρηγορότερα από ό,τι αναμενόταν μέχρι πρότινος. Μεταξύ των ενδείξεων αυτών η έναρξη της δεύτερης εβδομαδιαίας απευθείας πτήσης Ελλάδας – Κίνας και ειδικότερα από τη Σαγκάη. Το νέο δρομολόγιο της Air China έρχεται να προστεθεί σε αυτό από το Πεκίνο, ενώ οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ των διεθνών αερομεταφορών μιλούν για σχέδια προσθήκης νέων και επιπλέον δρομολογίων μετά τον Μάρτιο. Θρυαλλίδα των εξελίξεων είναι η χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας που προανήγγειλαν οι κινεζικές αρχές για μετά τις 8 Ιανουαρίου.

Τη διαδρομή Σαγκάη – Αθήνα είχε έτοιμη για έναρξη στις 17 Ιουνίου του 2020 η κινεζική εταιρεία Juneyao. Σχέδιο που είχε συμφωνήσει με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών από τον Νοέμβριο του 2019, αλλά η πανδημία ανέτρεψε τον σχετικό προγραμματισμό. Ωστόσο φαίνεται ότι δεν έχει βγει από τον σχεδιασμό της Juneyao και ενδεχομένως να προστεθεί και αυτή στους αερομεταφορείς που συνδέουν τις δύο χώρες, αναφέρουν πηγές με γνώση των εν λόγω θεμάτων. Εξίσου σημαντικό είναι βέβαια πως τα απευθείας δρομολόγια από την Κίνα προς την Ευρώπη αρχίζουν και πολλαπλασιάζονται, καθώς ένα μεγάλο μέρος των εισερχομένων στην Ελλάδα Κινέζων ταξιδιωτών έρχεται συχνά μέσω συνδέσεων από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Οι ταξιδιωτικές αφίξεις από την Κίνα ξεπέρασαν τις 200.000 επιβάτες για πρώτη φορά το 2019. Κατά την περίοδο ανάπτυξης-ρεκόρ, 2014-2019, η κινεζική αγορά αναπτύχθηκε ταχύτερα στην Αθήνα, +166%, σε σύγκριση με τη συνολική επιβατική κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, +104%. Η επιτυχημένη αναβάθμιση σε απευθείας υπηρεσία από το Πεκίνο με την Air China το 2017 ενίσχυσε την κίνηση μεταξύ Κίνας και Ελλάδας και διπλασίασε την αγορά σε μόλις δύο χρόνια. Από την έρευνα επιβατών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (2019) αποκαλύπτεται ότι το 81% της κίνησης μεταξύ Κίνας και Ελλάδας είναι για σκοπούς αναψυχής και το 16% για επαγγελματικούς. Οι Κινέζοι ταξιδιώτες κάνουν κράτηση εισιτηρίου κατά μέσον όρο 91 ημέρες πριν από την πτήση και μένουν κατά μέσον όρο 11 ημέρες στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον πρεσβευτή της Κίνας στην Ελλάδα, Σιάο Τζουντσένγκ, με τη σταδιακή χαλάρωση της κινεζικής πολιτικής πρόληψης και ελέγχου της πανδημίας αποφασίστηκε να καταργηθεί η υποχρεωτική καραντίνα κατά την είσοδο στην Κίνα στις 8 Ιανουαρίου. Αυτό είναι σημαντικό γιατί επηρεάζει τους Κινέζους που επιστρέφουν στη χώρα τους. Οσοι ταξιδεύουν στην Κίνα θα μπορούν να επιβιβαστούν στην πτήση τους φέροντας αρνητικό τεστ 48 ωρών πριν από την αναχώρησή τους και να συμπληρώσουν μια υγειονομική δήλωση προς τις Αρχές κατά την είσοδό τους, χωρίς πλέον να απαιτείται να υποβάλουν αίτηση για έκδοση κώδικα ταχείας απόκρισης (QR code) για την κατάσταση της υγείας τους από την πρεσβεία της Κίνας.
Προσώρας, ωστόσο, η Αθήνα συνδέεται απευθείας με μια εβδομαδιαία πτήση της Air China από το Πεκίνο κάθε Τετάρτη και άλλη μια από τη Σαγκάη κάθε Πέμπτη, με αεροσκάφη A350-900, 312 θέσεων.
Οι προβληματισμοί στην ΕΕ 
Η Ιταλία ήδη αποφάσισε την Τετάρτη να υποχρεώσει όλους τους ταξιδιώτες που έρχονται από την κινεζική επικράτεια να υποβάλλονται σε τεστ. Μέτρο που είχε ήδη αναγγείλει η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ υιοθέτησαν επίσης χθες.
Αλλού στην ΕΕ, τηρείται στάση αναμονής: ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν ζήτησε «προσαρμοσμένα μέτρα για την προστασία» των Γάλλων από την κυβέρνησή του, που διαβεβαίωσε πως «παρακολουθεί με μεγάλη προσοχή την εξέλιξη της κατάστασης στην Κίνα».
Το Παρίσι λέει πως είναι «έτοιμο να εξετάσει όλα τα χρήσιμα μέτρα που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν», σε συνεννόηση «με τους Ευρωπαίους εταίρους» του και «εντός του νομικού πλαισίου που υφίσταται σήμερα».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αποφευχθεί το ενδεχόμενο ορισμένες κυβερνήσεις της ΕΕ να κινηθούν σαν μοναχικοί καβαλάρηδες, υιοθετώντας περιορισμούς στα σύνορα χωρίς συντονισμό, όπως ακριβώς συνέβη στο πρώτο στάδιο της πανδημίας, την άνοιξη του 2020.
Στις αρχές του μήνα, κατόπιν εισήγησης της Κομισιόν, οι 27 συμφώνησαν να καταργήσουν όλους τους περιορισμούς στην είσοδο στην ΕΕ ταξιδιωτών από τις λεγόμενες τρίτες χώρες, με άλλα λόγια να επιστρέψουν στην κατάσταση προ πανδημίας. Επιφυλασσόμενες, πάντως, για το ενδεχόμενο να επιβληθούν εκ νέου μέτρα, «με συντονισμένο τρόπο», αν το απαιτεί η επιδημιολογική κατάσταση.
«Η υποπαραλλαγή BF.7 της Όμικρον που είναι κυρίαρχη στην Κίνα είναι ήδη παρούσα στην Ευρώπη και δεν παρουσιάζει σημαντική αύξηση. Πάντως, συνεχίζουμε να επαγρυπνούμε» και «είμαστε έτοιμοι» για τη λήψη περιοριστικών μέτρων εκ νέου «αν είναι απαραίτητο», εξήγησε η εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης: 
Αναγκαστική προσγείωση για τις μικρές αεροπορικές εταιρείες
Αεροπορικές: Πώς τα ταξίδια με αεροπλάνο έγιναν και πάλι είδος πολυτελείας
Ρεκόρ επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια της Fraport
 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News

Πηγή

About moneyreview