Home / BUSINESS & FINANCE / Κώστας Αχ. Καραμανλής: Οι τρεις άξονες που έφεραν αποτέλεσμα στις υποδομές

Κώστας Αχ. Καραμανλής: Οι τρεις άξονες που έφεραν αποτέλεσμα στις υποδομές

Στους τρεις άξονες που έφεραν αποτέλεσμα στον τομέα των υποδομών αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής στο πλαίσιο του «Athens Investment Forum»
«Πρώτα απ’ όλα ξεμπλοκάραμε έργα που βάλτωναν για χρόνια. Έργα που ο τεχνικός κόσμος και οι πολίτες τα είχαν σχεδόν ξεγράψει. Θυμηθείτε: Πατρών-Πύργου, Άκτιο – Αμβρακία, Ε65, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και βέβαια το Μετρό Θεσσαλονίκης. Έργα που ξεμπλοκάραμε, θέσαμε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και ορισμένα όπως το Μετρό στον Πειραιά ήδη τα έχουμε παραδώσει», ανέφερε ο υπουργός.

«Δεύτερον, προχωρήσαμε ταχύτατα την ωρίμανση νέων έργων που υπήρχαν μόνο ως σχέδια επί χάρτου, εξασφαλίζοντας παράλληλα τους χρηματοδοτικούς πόρους, εθνικούς και ευρωπαϊκούς», συνέχισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. 
«Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος και ο τελευταίος που θα χρηματοδοτηθεί σε επίπεδο ΕΕ. Αλλά και η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών, η νέα Περιφερειακή Αλεξανδρούπολης, το Μπράλλος – Άμφισσα, το Δράμα – Αμφίπολη και τόσα άλλα», σημείωσε.

«Και τρίτον, σχεδιάσαμε και βάλαμε μπρος τα έργα νέας γενιάς. Όπως το Flyover στη Θεσσαλονίκη. Αλλά κυρίως, μια σειρά έργων, σύγχρονων υποδομών, που βασίζονται σε μια νέα φιλοσοφία: Βιώσιμη ανάπτυξη, προστασία του περιβάλλοντος, ορθολογική διαχείριση κι αξιοποίηση του φυσικού μας πλούτου. Έργα που ενσωματώνουν τους τρεις βασικούς πυλώνες της αειφορίας: Απανθρακοποίηση, αποκέντρωση, ψηφιακό μετασχηματισμό», τόνισε, επίσης, ο κ. Καραμανλής. 
Τέτοια έργα είναι τα υδροδοτικά, τα αρδευτικά και τα εγγειοβελτιωτικά, όπως τα φράγματα Χαβρία, Ενιπέα, Ταυρωνίτη και Τσικνιά, το μεγάλο έργο ύδρευσης της Κέρκυρας, ο νέος αγωγός ύδρευσης που διαπερνά Πρέβεζα, Άρτα και Λευκάδα, αλλά και η αναβάθμιση των συστημάτων άρδευσης με την ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογιών, σε δεκάδες νομούς. 
Είναι ακόμα τα έργα πρόληψης φυσικών καταστροφών, όπως οι σημαντικές αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις που κυμαίνονται σχεδόν στο 1,5 δισ. ευρώ, αλλά και τα έργα που περιλαμβάνουν ψηφιακές εφαρμογές, όπως για παράδειγμα οι έξυπνες γέφυρες. 
Ειδική μνεία έκανε ο κ. Καραμανλής, στο μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, με στόχο να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών, συνδυασμένων μεταφορών και κατ’ επέκταση ενεργειακός κόμβος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
«Αυτά είναι τα έργα που οδηγούν τη χώρα μας στην επόμενη δεκαπενταετία», υποστήριξε ο κ. Καραμανλής και προσέθεσε: «Αυτά είναι τα έργα που τελικά προωθούν τη δίκαιη ανάπτυξη, τον εκδημοκρατισμό της ανάπτυξης», πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι: «Το σχέδιο που εφαρμόζουμε στηρίζει κάθε σημείο της πατρίδας μας, από άκρη σε άκρη. Πράγμα που, για να είμαστε ειλικρινείς, δεν είχε γίνει ποτέ με ορθολογικό τρόπο. Δεκάδες εκατομμύρια στο παρελθόν, είχαν απορροφηθεί σε έργα διάσπαρτα χωρίς συνοχή και σχεδιασμό».
Δεν είναι αθηνοκεντρικό το πρόγραμμα υποδομών
Ο υπουργός υποστήριξε επίσης: «Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε, θέσαμε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Τότε λίγοι πίστεψαν ότι θα μπορούσαμε αυτό το σχέδιο να το ξεδιπλώσουμε μέσα σε μία θητεία και αρκετοί μας είπαν ότι ήταν ένα σχέδιο πολύ φιλόδοξο και πολλές φορές έλεγαν ότι είναι απραγματοποίητο. Ένα πρόγραμμα το οποίο δεν είναι αθηνοκεντρικό, αλλά είναι δίκαια κατανεμημένο, σωστά σχεδιασμένο, σε ολόκληρη την επικράτεια. Ένα πρόγραμμα που είναι το μεγαλύτερο πρόγραμμα Δημοσίων Έργων μετά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων».
Ο κ. Καραμανλής προσέθεσε: «Μέσα σε τρία χρόνια καταφέραμε να δημοπρατήσουμε έργα ύψους άνω των 10 δισ. ευρώ. Και να συμβασιοποιήσουμε έργα ύψους 4,2 δισ. ευρώ, όταν η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ επί 4,5 χρόνια είχε συμβασιοποιήσει έργα μόλις 800 εκατομμυρίων».
Παρέπεμψε στη μελέτη του ΙΟΒΕ, που καταδεικνύει ότι ο κλάδος των κατασκευών, για πρώτη φορά μετά το 2008, αποτιμά ως θετικές τις προσδοκίες του για το μέλλον. Ενώ σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις, βάσει του σχεδιασμού που βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη, η άμεση συνεισφορά των κατασκευών στο ΑΕΠ θα ανέλθει στο 7,7% ως το 2026. 
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Γιώργος Καραγιάννης: Το ολοκληρωμένο σχέδιο για την αναβάθμιση των υποδομών στην Αττική
Κώστας Καραμανλής: Αποδείξαμε ότι μπορούμε να έχουμε και Μετρό και αρχαία

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News

Πηγή

About moneyreview