Home / ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / «Η λέξη που μου άλλαξε τη ζωή»: Πώς ένας CEO έχτισε έναν πολυεθνικό γίγαντα

«Η λέξη που μου άλλαξε τη ζωή»: Πώς ένας CEO έχτισε έναν πολυεθνικό γίγαντα

Στα 17 χρόνια που πέρασε ως CEO της Yum Brands, της αλυσίδας fast food που λειτουργεί τα εστιατόρια KFC, Pizza Hut και Taco Bell, ο David Novak διπλασίασε το μέγεθος της εταιρείας, αύξησε την κεφαλαιοποίησή της κατά 800% και επέκτεινε τις δραστηριότητές της στο εξωτερικό. Πριν να εγκαταλείψει τη θέση, το 2016, το Barron’s και το Harvard Business Review τον συμπεριέλαβαν στους καλύτερους CEOs του κόσμου. 
Όμως ο ίδιος παραδέχεται ότι πολλές φορές αναρωτήθηκε: Έχω αυτό που χρειάζεται για να πετύχω; 

Όπως γράφει στο CNBC, η επιτυχία του οφείλεται στα πνευματικά «κόλπα» που έκανε για να τονώσει την εμπιστοσύνη του στον εαυτό του. Ένα από τα πιο αποτελεσματικά ήταν να δίνει θετική χροιά στις αρνητικές σκέψεις που υπονόμευαν την αυτοπεποίθησή του. 
«Δεν πρόκειται για μια άσκηση όπου αναπτύσσεις φρούδες ελπίδες ή αρνείσαι τα αισθήματά σου. Τα αισθήματά σου είναι στοιχεία για το τι είναι σημαντικό για εσένα, επομένως πρέπει πάντα να τα αναγνωρίζεις. Ο στόχος είναι να βρεις έναν πιο παραγωγικό τρόπο να σκέφτεσαι τι έχεις απέναντί σου», εξηγεί ο Novak. 

Ένας εύκολος τρόπος να το κάνει κάποιος είναι προσθέτοντας το «ακόμα» στο τέλος μιας πρότασης. Ο Novak λέει ότι αυτή η λέξη του άλλαξε τη ζωή. «Όταν έφτιαχνα την Yum Brands, ήθελα να γίνει μια παγκόσμια δύναμη. Όμως, η φωνή που εμφανιζόταν συνεχώς μέσα στο κεφάλι μου μου έλεγε: ‘Δεν είμαστε γνωστοί ως μια πραγματικά παγκόσμια εταιρεία’», θυμάται. 
«Αυτό ήταν σίγουρα αλήθεια στην αρχή, αλλά μία μέρα, αποφάσισα να προσθέσω το ‘ακόμα’ στο τέλος αυτής της σκέψης: ‘Δεν είμαστε μια επιτυχημένη διεθνής εταιρεία… ακόμα’. Κάθε φορά που ένιωθα ηττημένος ή χωρίς κίνητρο, επαναλάμβανα αυτή την πρόταση στον εαυτό μου», λέει. 
«Αυτή η απλή λέξη που μου άλλαξε τη ζωή, άνοιξε περιθώρια για να πιστέψω στον εαυτό μου και να πάρω γενναία ρίσκα. Το ‘δεν έχω κάνει ποτέ αυτό’ δεν ήταν πια ‘είναι αδύνατο να κάνω αυτό’», εξηγεί.  
Και με τον τρόπο αυτό απέκτησε την αυτοπεποίθηση που χρειαζόταν για να παίξει το μεγάλο στρατηγικό στοίχημα της διεθνούς ανάπτυξης της Yum. Τελικά, η εταιρεία έγινε μία από τις μεγαλύτερες στον τομέα των εστιατορίων, με καταστήματα σε περισσότερες από 135 χώρες. 
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης: 
Οι 10 κανόνες του επιχειρείν που γέννησαν την πλουσιότερη οικογένεια του κόσμου
Ο κανόνας του 5% για να γίνεις πετυχημένος επιχειρηματίας
Ποτέ δεν είναι αργά: 10 άνθρωποι που έκαναν μεγάλη επιτυχία μετά τα 40

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News

Πηγή

About moneyreview