Home / Προτεινόμενα / Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα VS Βενζινοκίνητα: Ποιο είναι το πιο φθηνό

Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα VS Βενζινοκίνητα: Ποιο είναι το πιο φθηνό

Όσοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν αυτοκίνητο αυτή την περίοδο θα πρέπει να εξετάζουν περισσότερα στοιχεία και να μην εμμείνουν μόνο στο αρχικό κόστος αγοράς, το οποίο κλίνει αισθητά υπέρ του βενζινοκίνητου έναντι του ηλεκτροκίνητου στην Ελλάδα. Σχετική έρευνα της Pricefox, που συνεκτιμά και το κόστος συντήρησης, όπως τα κόστη βενζίνης/φόρτισης αντίστοιχα, τα τέλη κυκλοφορίας, την ασφάλιση κ.α. σε βάθος τριετίας, καταλήγει ότι ναι μεν το κόστος του ηλεκτροκίνητου εξακολουθεί να είναι υψηλότερο, αλλά όχι με τόσο μεγάλη διαφορά.
Το πόρισμα
Για τον υπολογισμό του τελικού κόστος εξετάστηκαν τέσσερα καινούργια οχήματα με τις εξής αρχικές τιμές:

Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 S: 24.600 ευρώ
Peugeot e-2008 (ACTIVE PLUS On Board Charger 11 kW): 42.200 ευρώ
Hyundai Kona 1.0T 120ps 7DCT Exclusive: 21.790 ευρώHyundai Kona Electric Distinctive 64 kWh: 47.990 ευρώ

Τελικά, λαμβάνοντας υπόψιν τα κόστη αγοράς, συντήρησης, βενζίνης/φόρτισης και χρήσης, το να έχει στην κατοχή του κάποιος ένα από τα παραπάνω οχήματα έχει τα αντίστοιχα κόστη (Κόστος κτήσης – όλα τα κόστη στην τριετία – το ποσό κατά την πώληση στην τριετία):

Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 S: 13.736 ευρώ
Peugeot e-2008 (ACTIVE PLUS On Board Charger 11 kW): 22.631 ευρώ
Hyundai Kona 1.0T 120ps 7DCT Exclusive: 12.733 ευρώ
Hyundai Kona Electric Distinctive 64 kWh: 22.419 ευρώ

Συνεπώς φαίνεται πως η αγορά ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν συμφέρει στην Ελλάδα καθώς τόσο η αρχική τιμή αγοράς είναι σημαντικά μεγαλύτερη όσο και η μετέπειτα απομείωση αξίας είναι σημαντικά μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης.

Τα δεδομένα αυτά ενδέχεται να αλλάξουν ωστόσο στην επόμενη πενταετία καθώς όλο και περισσότεροι κατασκευαστές μπαίνουν στην αγορά δημιουργώντας έτσι πιο ανταγωνιστικές τιμές. Παράλληλα, οι επενδύσεις που γίνονται για τη δημιουργία υποδομών ικανών να υποστηρίξουν την ευρύτερη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων θα μειώσουν το κόστος χρήσης τους.
Παρακάτω ο τρόπος με τον οποίο η έρευνα της Pricefox κατέληξε στο παραπάνω αποτέλεσμα.
Κόστη Συντήρησης 
Υπολογίζοντας ότι κατά μέσον όρο ο Έλληνας οδηγός καλύπτει 10.000 χλμ/χρόνο, τα κόστη συντήρησης διαφέρουν, καθώς τα ηλεκτρικά έχουν πολύ λιγότερες απαιτήσεις που αφορούν την αλλαγή φίλτρου καμπίνας τον πρώτο χρόνο και τα υγρά φρένων στα 2 ή 3 χρόνια. Για τα βενζινοκίνητα, τα κόστη συντήρησης αφορούν το μικρό σέρβις που γίνεται κατά μέσο όρο κάθε 10.000 χλμ, το Μεγάλο σέρβις που γίνεται κατά μέσο όρο κάθε 20.000 χλμ., τα έξοδα αγοράς και αντικατάστασης ελαστικών (1 φορά στην τριετία)
Συνολικά, το κόστος στην τριετία για τα βενζινοκίνητα ανέρχεται στα 1.200 ευρώ, ενώ για τα ηλεκτρικά διαμορφώνεται στα 214 ευρώ για το Peugeot e-2008 και στα 185 ευρώ  για το Hyundai Kona Electric.
Κατανάλωση
Η τιμή της βενζίνης έχει αυξηθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες, ενώ σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτ. την προηγούμενη εβδομάδα ήταν 2,114 ευρώ ανά λίτρο. Παρατηρείται μία πτωτική τάση τις τελευταίες εβδομάδες και παρόλο που δεν αναμένεται να πέσει στα επίπεδα προ πανδημίας, λαμβάνεται υπόψιν αυτή η τάση και η μέση τιμής της βενζίνης σε βάθος τριών ετών θεωρείται πως είναι 1,85 ευρώ.
Επομένως το κόστος βάσει της κατανάλωσης από τις επίσημες ιστοσελίδες των οχημάτων ανά 100 χιλιόμετρα, διαμορφώνεται σε 2.997 ευρώ για το Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 S και 3.219 ευρώ για το Hyundai Kona 1.0T 120ps 7DCT Exclusive.
Κόστος Φόρτισης
Ο υπολογισμός του κόστους φόρτισης είναι δυσκολότερος καθώς οι σταθμοί φόρτισης διαφορετικών εταιρειών έχουν διαφορετικές τιμολογήσεις και δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή αντίστοιχο παρατηρητήριο τιμών. Επιπλέον, το κόστος διαφέρει ανάλογα με την εάν ο κάτοχος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου επιλέγει την απλή φόρτιση ή την ταχυφόρτιση. Θεωρώντας πως η φόρτιση πραγματοποιείται μόνο σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης και επιλέγεται τόσο η απλή φόρτιση όσο και η ταχυφόρτιση υψηλής ισχύος, το μέσο κόστος διαμορφώνεται στα 0,45 ευρώ/kWh. Επομένως στην τριετία το κόστος φόρτισης ανέρχεται στα 2.043 ευρώ για το Peugeot e-2008 και στα 1.930 ευρώ για το Hyundai Kona Electric.
Τέλη Κυκλοφορίας
Τα τέλη κυκλοφορίας επιβαρύνουν μόνο τα οχήματα με ρύπους. Με τα νεότερα δεδομένα, στην τριετία αθροίζουν συνολικά σε 237 ευρώ για το Peugeot 2008 και 252 ευρώ για το Hyundai Kona.
Ετήσια Ασφάλιση Οχήματος
Συγκρίνοντας τιμές για ασφάλεια αυτοκινήτου σε online πλατφόρμες όπως το Pricefox.gr προκύπτει το παρακάτω κόστος για ετήσια ασφάλεια αυτοκινήτου πυρός / κλοπής με όλες τις πρόσθετες καλύψεις:

Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 S: από 200 ευρώ έως 370 ευρώ ετησίως για το ίδιο πακέτο
Peugeot e-2008 (ACTIVE PLUS On Board Charger 11 kW): από 315 ευρώ έως 463 ευρώ ετησίως για το ίδιο πακέτο
Hyundai Kona 1.0T 120ps 7DCT Exclusive: από 185 ευρώ έως 350 ευρώ ετησίως για το ίδιο πακέτο
Hyundai Kona Electric Distinctive 64 kWh: από 330 ευρώ έως 485 ευρώ ετησίως για το ίδιο πακέτο

Κόστος Χρήσης ή Απομείωση αξίας οχήματος
Σύμφωνα με τον οδηγό του πολίτη, το ποσοστό απομείωσης στα 3 έτη για οχήματα που ανήκουν στην κατηγορία των SUV είναι 37%. Το ποσοστό αυτό δεν παραμένει ίδιο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία μέχρι σήμερα έχουν μεγαλύτερο κόστος χρήσης από τα αντίστοιχα οχήματα εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με την έρευνα της LeasePlan για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το μέσο κόστος χρήσης αυτοκινήτου στην Ελλάδα ανέρχεται στα 564 ευρώ τον μήνα.
Με βάση τα παραπάνω, η απομείωση αξίας των οχημάτων στην τριετία υπολογίζεται ως:

Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 S: 9,102 ευρώ
Peugeot e-2008 (ACTIVE PLUS On Board Charger 11 kW): 22,946 ευρώ
Hyundai Kona 1.0T 120ps 7DCT Exclusive: 8,247 ευρώ
Hyundai Kona Electric Distinctive 64 kWh: 20,634 ευρώ

moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Ιδού η «απάντηση» της Mercedes στην Tesla
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο αποδοτικά το χειμώνα
Γνωρίστε το υπερπολυτελές Spectre: Πόσο Rolls-Royce;

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News

Πηγή

About moneyreview