Home / BUSINESS TALK / Το ναυάγιο της πρώτης ιδιωτικοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ και η βάσανος της ειδικής διαχείρισης για την Λάρκο

Το ναυάγιο της πρώτης ιδιωτικοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ και η βάσανος της ειδικής διαχείρισης για την Λάρκο

Δέκα χρόνια μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού για την πώληση του ακινήτου 400 στρεμμάτων στην Κασσιόπη της Κέρκυρας, η πρώτη ιδιωτικοποίηση που έκανε μετά την ίδρυση του το ΤΑΙΠΕΔ, η NCH Capital η οποία αγόρασε μέσω της διαδικασίας την έκταση έναντι 25 εκατομμυρίων ευρώ, βρίσκεται σε συζητήσεις για την πώληση της. «Δεν έχουμε κρεμάσει πωλητήριο, όπως λέγεται, ωστόσο είμαστε ένα επενδυτικό κεφάλαιο το οποίο εφόσον βρεθεί το κατάλληλο τίμημα που μας ικανοποιεί θα μεταβιβάσουμε την ιδιοκτησία», δηλώνει ο Ανδρέας Σάντης, διευθύνων σύμβουλος της NCH Capital. Η τοποθέτηση αυτή έρχεται μετά τις πληροφορίες που θέλουν τον ανάδοχο του project της Κασσιόπης να διεξάγει εδώ και κάποιους μήνες συζητήσεις με σχήμα επενδυτών υπό τον Γερμανό επιχειρηματία Γεργκ Ροκενχόιζερ (TeamViewer) και την συμμετοχή άλλων ιδιοκτητών μεγάλων γειτνιαζουσών εκτάσεων μεταξύ των οποίων και ο Νατ Ρόθτσαϊλντ.
Ωστόσο οι συζητήσεις φέρονται να έχουν κολλήσει εξαιτίας διαφορών μεταξύ του ζητούμενου και του προσφερόμενου τιμήματος. Η NCH Capital υπέγραψε το 2015, τρία χρόνια μετά την έναρξη του διαγωνισμού, σύμβαση για να καταβάλει σύμφωνα με την δεσμευτική προσφορά της στο ΤΑΙΠΕΔ 25 εκατομμύρια για την έκταση των 500 περίπου στρεμμάτων με ακτογραμμή 700 σχεδον μέτρων στην περιοχή Ερημίτης στη βόρεια Κέρκυρα.
Προχώρησε και επίσημα χθες Πέμπτη η ακύρωση του διαγωνισμού για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολη καθώς το ΤΑΙΠΕΔ συνεδρίασε και έβαλε την σφραγίδα στην σχετικές αποφάσεις της κυβέρνησης. Η λιτή ανακοίνωση αναφέρει πως το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε την «ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου του Ο.Λ.Α. Α.Ε. Προσθέτει δε πως « το ΤΑΙΠΕΔ, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, θα αναλάβει άμεσα όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε.».
To εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ στην Λάρυμνα περνά (κατά πάσα πιθανότητα) στα χέρια της ΓΕΚ Τέρνα και των συνεταίρων της. Το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην ανάδειξη ως προτιμητέου επενδυτή της κοινοπραξίας που αποτελείται από τις εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – AD Holdings AG, για την εκμίσθωση του δημοσίου μεταλλείου Λάρυμνας και του δημοσίου μεταλλείου Λουτσίου που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της ΛΑΡΚΟ Γενική Μεταλλευτική και Μεταλλουργική Α.Ε.». 
Προσθέτει ωστόσο πω ότι αποφάσισε «και την εκκίνηση της διαδικασίας εκατέρωθεν πλειοδοσίας εφόσον ενεργοποιηθεί». Πετάει δηλαδή το μπαλάκι στην ειδική διαχείριση, η οποία στην τρέχουσα φάση αξιολογεί τις προσφορές για τα υπόλοιπα μεταλλεία (της ΓΕΚ και της ιρλανδικής ανταγωνίστριας της). Όταν και εάν η ειδική διαχείριση κάνει δεκτή την ένσταση της ΓΕΚ θα κλείσει και ο δεύτερος διαγωνισμός. Διαφορετικά θα ξεκινήσει η εκατέρωθεν πλειοδοσία. Στην πραγματικότητα, καθώς «η ειδική διαχείριση είναι ανεξάρτητος φορέας, ακολουθεί κατά γράμμα όλες τις τυπικές διαδικασίες προκειμένου να είναι και η ίδια εξασφαλισμένη», σχολιάζουν πηγές της αγοράς.
Λίγες μέρες ακόμα θα χρειαστεί να περιμένει όμιλος Μήτση προκειμένου να πάρει την «σφραγίδα» της παραχώρησης της έκτασης στην οποία φιλοξενείται το ξενοδοχείο γαλήνη στα καμένα Βούρλα. Το ταμείο αποκρατικοποιήσεων αποσφράγισε την προσφορά της θυγατρικής του Γαλήνη Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις για την εκμίσθωση 40 ετών όπως και την αποτίμηση του ανεξάρτητου αποτιμητή για την αξία του ακινήτου. Θα αξιολογήσει αμφότερους τους φακέλους και θα αποφασίσει σε επόμενη συνεδρίαση του ΔΣ. Το ακίνητο, έκτασης 474 στρεμμάτων εκτός από το «Γαλήνη» και το υδροθεραπευτήριο «Ιπποκράτης», περιλαμβάνει και τα διατηρητέα ξενοδοχεία «Ράδιον» και «Θρόνιον», το υδροθεραπευτήριο «Ασκληπιός» και την ιαματική πηγή «Γεωργαλά».
Σήμερα αναμένεται να κατατεθεί στο αρμόδιο δικαστήριο το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας με την τελική έγκριση να εκτιμάται ότι θα εκδοθεί μετά από 3-4 μήνες. Οι τελικές υπογραφές έπεσαν χθες υπό… πανηγυρικό κλίμα στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και όπως είπε ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης, «στόχος είναι μέσα στο 2023 τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας να λειτουργούν, να παράγουν νέες θέσεις εργασίας, να φτιάχνουν πλοία». Όπως αποκάλυψε ο ίδιος τις επόμενες ημέρες θα ταξιδέψουν στην Ελλάδα εκπρόσωποι της αμερικανικού οργανισμού DFC, που θα χρηματοδοτήσει το project της ONEX και την προσεχή Δευτέρα θα επισκεφθούν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News

Πηγή

About moneyreview