Home / BUSINESS & FINANCE / Coca – Cola HBC: Ενισχύει την παρουσία στην αγορά καφέ

Coca – Cola HBC: Ενισχύει την παρουσία στην αγορά καφέ

Ένα περίπου χρόνο μετά την έναρξη της τοποθέτησης των προϊόντων καφέ Costa Coffee στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται, η Coca – Cola HBC προχώρησε σε μία νέα συμφωνία με εταιρεία καφέ, την ιταλική Casa Del Caffè Vergnano S.p.A. Ειδικότερα, προχώρησε στην εξαγορά του 30% της ιταλικής εταιρείας, εξαγορά που έγινε μεν με τη συμφωνία της The Coca – Cola Company, αλλά όχι μαζί με αυτήν, αποτελεί δηλαδή μία πιο «αυτόνομη» κίνηση του ελληνικού πολυεθνικού ομίλου. Υπενθυμίζεται ότι η τοποθέτηση των προϊόντων Costa Coffee έγινε καθώς η The Coca Cola Company είχε εξαγοράσει την Costa Limited από την Whitbread Plc.
Το τίμημα της εξαγοράς, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2021, δεν ανακοινώθηκε. Επίσης, οι δύο πλευρές συμφώνησαν να αναλάβει η Coca – Cola HBC την αποκλειστική διανομή των προϊόντων της Caffe Vergnano στις 27 αγορές που δραστηριοποιείται ο ελληνικός όμιλος, πλην της Ιταλίας, συμπεριλαμβανομένης δηλαδή και της Ελλάδας. Η Coca – Cola HBC θα εκπροσωπείται στο διοικητικό συμβούλιο της ιταλικής εταιρείας. Στην Ελλάδα σήμερα αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας της Caffe Vergnano είναι η TRK Coffee.

Η Caffe Vergnano, μία οικογενειακή εταιρεία που ιδρύθηκε το 1882, εδρεύει στη Σαντένα (στο Τορίνο) και είναι μία από τις παλαιότερες της κατηγορίας αυτής στη γείτονα. Το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει καφέ εσπρέσο σε διάφορα χαρμάνια, συσκευασίες και τύπους (σε κόκους, καβουρδισμένος κλπ.), καθώς και σε κάψουλες. Το 2020 η εταιρεία πούλησε περίπου 7.000 τόνους καφέ σε πάνω από 90 χώρες σε όλο τον κόσμο.
«Η συμφωνία αποτελεί σημαντικό ορόσημο στο όραμα της Coca – Cola HBC να αποτελέσει τον κυρίαρχο συνεργάτη της στρατηγικής 24/7 (σ.σ. πρόκειται για τη στρατηγική της Coca – Cola να παρέχει προϊόντα κατάλληλα για όλες τις ώρες και τις ημέρες της εβδομάδας) σε στις αγορές της. Η Caffe Vergnano είναι σε μεγάλο βαθμό συμπληρωματική της πρότασης της Costa Coffee και θα επιτρέψει στην Coca – Cola HBC να ικανοποιήσει μεγαλύτερη ποικιλία καταναλωτικών προτιμήσεων», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Coca – Cola HBC. Θεωρείται δε ότι θα ενισχύσει τη σχέση που «χτίζει» η εταιρεία με τους καταναλωτές σε ό,τι αφορά την κατηγορία του καφέ, ενώ από την άλλη εκτιμάται ότι θα δώσει στην Caffe Vergnano σημαντική προοπτική ανάπτυξης.

«Με την Caffe Vergnano είμαστε καλά τοποθετημένοι στην αγορά για να οικοδομήσουμε ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο καφέ που θα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα των προτιμήσεων των καταναλωτών», δήλωσε μεταξύ άλλων ο διεθύνων σύμβουλος της Coca – Cola HBC κ. Ζόραν Μπογκντάνοβιτς. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η εξαγορά του 30% της ιταλικής εταιρείας είναι σε συνεννόηση με την Coca – Cola Company με την οποία, άλλωστε ο ελληνικός όμιλος συνεργάστηκε για την εν λόγω εξαγορά.
Η τοποθέτηση των προϊόντων Costa Coffee από την Coca – Cola HBC ξεκίνησε τον Μάιο του 2020 στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Ουγγαρία, συνεχίστηκε τον Ιούνιο του 2020 στην Πολωνία και την Ελβετία, τον Ιούλιο του 2020 στην Ελλάδα, τον Αύγουστο του 2020 στη Ρωσία, την Κροατία και τη Σλοβενία, τον Οκτώβριο του 2020 στην Τσεχία, τη Σλοβακία, την Ιρλανδία και τη Βόρεια Ιρλανδία, τον Νοέμβριο του 2020 στην Αυστρία, τον Μάρτιο του 2021, ενώ τον Απρίλιο έγινε η είσοδος των προϊόντων στην Κύπρο. Τα προϊόντα διατίθενται σε 28 διαφορετικά χαρμάνια και τύπους.
Γιατί η Coca – Cola HBC επενδύει στην κατηγορία του καφέ; Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Καφέ (ICO) η παγκόσμια κατανάλωση καφέ αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,9% την περίοδο 2020/2021 σε σύγκριση με την περίοδο 2019/2020. Η άρση των περιορισμών και οι προσδοκίες για οικονομική ανάκαμψη ευνοούν την κατανάλωση καφέ επισημαίνει ο ICO. Η κατανάλωση στις χώρες που εισάγουν καφέ αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,3%.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Public – MediaMarkt: Πώς θα «ενοποιηθούν» τα δύο σήματα

Εμπορικό Πάρκο στη Μεταμόρφωση: Όλο το σχέδιο

Άσχημα λαχανικά: Μια νέα αγορά γεννιέται

Money Review

Πηγή

About moneyreview