Home / Ειδήσεις / Τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο στα σχέδια της κυβέρνησης

Τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο στα σχέδια της κυβέρνησης

Πλάνο για σαρωτικές αλλαγές

Αθήνα
Σχέδια για σαρωτικές αλλαγές στη δομή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που περιλαμβάνουν τετραετές Γυμνάσιο, διετές Λύκειο και λυκειοποίηση τμήματος των ΙΕΚ, κατέθεσαν ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης και ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου Αντώνης Λιάκος σε ημερίδα για την τεχνική εκπαίδευση.

Απ’ όσα είπαν οι κ. Φίλης και Λιάκος προκύπτει ότι η κυβέρνηση και η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου επεξεργάζονται σχέδια για τουλάχιστον πέντε σοβαρές αλλαγές στη δομή του Γυμνασίου και του Λυκείου, στο εξεταστικό σύστημα και στους εκπαιδευτικούς. Η πλέον σημαντική εξ αυτών περιγράφηκε από τον Αντώνη Λιάκο στη διάρκεια της ημερίδας το περασμένο Σάββατο, όσο και σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Η Αυγή».

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία εξέφρασε τη σκέψη (προς το παρόν μίλησε για σενάριο και υπόθεση εργασίας) ότι θα μπορούσε να βελτιωθεί το Λύκειο μέσα από ένα νέο δομικό σύστημα που θα περιλαμβάνει τέσσερα χρόνια Γυμνάσιο και δύο Λύκειο, ώστε να παράγει ένα αξιόπιστο δίπλωμα.

Επίσης, αναφερόμενος στο Εξεταστικό, άφησε να εννοηθεί ότι το υπάρχον σύστημα, τουλάχιστον σε πρώτο στάδιο, δεν πρόκειται να ανατραπεί καθώς είναι αντικειμενικό και αμερόληπτο. Ωστόσο εξετάζεται το ενδεχόμενο της ελεύθερης πρόσβασης σε τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπου οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις.

Σύμφωνα με τα Νέα, ο υπουργός Παιδείας από την πλευρά του προανήγγειλε ότι θα μπορούσαν ορισμένες ειδικότητες ΙΕΚ να ενταχθούν στη λυκειακή βαθμίδα, ενώ επανέλαβε την πρόθεση της κυβέρνησης για συγχωνεύσεις ΤΕΙ, είτε μεταξύ τους είτε με πανεπιστήμια.

Πάντως, η δήλωση του κ. Φίλη που αναμένεται να συζητηθεί περισσότερο είναι ότι προανήγγειλε ρύθμιση που θα επιβάλει σε εκπαιδευτικούς να διδάσκουν περισσότερα αντικείμενα από το δικό τους.

Οι παραπάνω προτάσεις θα πάρουν πιο σαφή μορφή τον Μάιο, οπότε αναμένονται και τα πρώτα συμπεράσματα του διαλόγου για την παιδεία.

Newsroom ΔΟΛ

About Vassilis Batzis