Home / Επιχειρήσεις / Τα σούπερ μάρκετ αναβαθμίζουν τα ηλεκτρονικά καταστήματά τους

Τα σούπερ μάρκετ αναβαθμίζουν τα ηλεκτρονικά καταστήματά τους

Προσθήκη νέων υπηρεσιών, ενίσχυση με νέες κατηγορίες προϊόντων, αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων και επέκταση των κέντρων logistics αποτελούν τις βασικές επενδυτικές κινήσεις στις οποίες προχωρούν οι μεγάλοι αλλά και οι μεσαίοι «παίκτες» του κλάδου των σούπερ μάρκετ προκειμένου να ενισχύσουν τα ηλεκτρονικά καταστήματά τους. 

Ο λόγος; Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε τη Δευτέρα η Convert Group για τον τζίρο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ καθώς και πώς αυτός εξελίχθηκε στη διάρκεια της περυσινής χρονιάς, δείχνουν αν μη τι άλλο ότι το φαινόμενο της αγοράς τροφίμων και άλλων ειδών πρώτης ανάγκης από το Διαδίκτυο κάθε άλλο παρά παροδικό είναι.
Η «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» (ΕΥΣ), που έπεσε κατευθείαν στα… βαθιά καθώς ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στο ηλεκτρονικό εμπόριο λίγο πριν από την εκδήλωση της πανδημίας στην Ελλάδα, αναμένεται έως το Πάσχα να έχει επεκτείνει στη Θεσσαλονίκη τη δυνατότητα παραγγελιών από το www.sklavenitis.gr, δυνατότητα που σήμερα υπάρχει μόνο για την περιοχή της Αττικής. Οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης μπορούν να παραγγείλουν μέσω Διαδικτύου προϊόντα από τη «Σκλαβενίτης» –όχι όμως όλους τους κωδικούς– μέσω της πλατφόρμας efood. Επίσης, μέσα στο 2021 η εταιρεία θα ξεκινήσει να παρέχει και την υπηρεσία click & collect, τη δυνατότητα δηλαδή οι καταναλωτές που παραγγέλνουν ηλεκτρονικά να παραλαμβάνουν την παραγγελία τους οι ίδιοι από το κατάστημα που επιθυμούν. Εντός του 2022 η εταιρεία αναμένεται να εντάξει στο ηλεκτρονικό κατάστημά της και τις κατηγορίες bazaar (είδη ένδυσης – υπόδησης, παιχνίδια, χαρτικά, έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές, λευκά είδη κ.ά.). Προκειμένου να υποστηριχθεί το ηλεκτρονικό κατάστημα, η ΕΥΣ προγραμματίζει το 2021 τη δημιουργία δύο ακόμη hubs στην Αττική (το 2020 δημιούργησε ένα στην Πέτρου Ράλλη) καθώς και ενός στη Θεσσαλονίκη. Στις προθέσεις της διοίκησης του ομίλου είναι η δημιουργία ενός ακόμη ειδικού hub αποκλειστικά για τα προϊόντα bazaar.
Η «ΑΒ Βασιλόπουλος», με πολυετή εμπειρία στο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, προχώρησε επίσης σε σημαντικές επενδύσεις το 2020 και θα συνεχίσει και το 2021 λόγω της αυξημένης πλέον ζήτησης. Η εταιρεία αυξάνει συνεχώς τον αριθμό των λεγόμενων store hubs (τα φυσικά καταστήματα του δικτύου τα οποία εξυπηρετούν ηλεκτρονικές παραγγελίες), επένδυσε 10 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του home shop center, το οποίο υποστηρίζει τις ηλεκτρονικές παραγγελίες στην περιοχή της Αττικής, ενώ πλέον παρέχει την υπηρεσία click & collect –την οποία ξεκίνησε το 2020– σε 69 καταστήματα του δικτύου της. Μέσω δε της συνεργασίας με την πλατφόρμα delivery.gr δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της για παράδοση προϊόντων ακόμη και εντός δύο ωρών για παραγγελίες αξίας 25-75 ευρώ.

Εμφαση στην έγκαιρη παράδοση των παραγγελιών δίνει και η αλυσίδα My Market (εταιρεία του ομίλου Metro AEBE) και για τον λόγο αυτό συνεχίζει να επενδύει στην αύξηση του στόλου των οχημάτων της και σε συνεργασίες με άλλες εταιρείες. Επίσης, στους στόχους της είναι να επεκτείνει και σε άλλες περιοχές τη δυνατότητα παράδοσης στο σπίτι φρέσκων, κατεψυγμένων και νωπών προϊόντων, κάτι που σήμερα ισχύει μόνο για παραδόσεις σε συγκεκριμένες περιοχές (Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Τρίκαλα, Βόλος, Ιωάννινα). Αξίζει ακόμα να σημειωθεί ότι ο όμιλος θα προχωρήσει εντός του 2021 στη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος –πλατφόρμας B2B– για τις ανάγκες των πελατών χονδρικής, των πελατών δηλαδή που εξυπηρετούνται από τα καταστήματα Metro Cash & Carry.
Τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος με στόχο να ξεκινήσει να λειτουργεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021 δρομολογεί η αλυσίδα «Γαλαξίας», ενώ η «Μασούτης», που διαθέτει ήδη ηλεκτρονικό κατάστημα, προχώρησε πρόσφατα στη σύσταση ειδικής διεύθυνσης ψηφιακού μετασχηματισμού.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ αυξήθηκε το 2020 κατά 262%, φτάνοντας στα 163,3 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν πολύ υψηλός καθ’ όλη τη διάρκεια της περυσινής χρονιάς, ακόμη και κατά το τρίτο τρίμηνο, όταν δεν ήταν σε εφαρμογή lockdown. Ειδικότερα, το πρώτο τρίμηνο του 2020 οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 κατά 148%, το δεύτερο τρίμηνο κατά 372%, το τρίτο τρίμηνο κατά 324% και το τέταρτο τρίμηνο κατά 545%.

Πηγή

About kathimerini