Κλιμακώνονται οι εντάσεις μεταξύ της Apple και της της Google, καθώς εντείνεται ο ανταγωνισμός στο πεδίο των εφαρμογών (apps) για τα smartphones. Ο «πόλεμος» μεταξύ των δύο γιγάντων της Σίλικον Βάλει έχει ξεκινήσει εδώ και σχεδόν μια εικοσαετία, από τη στιγμή που η Google απέκτησε το Android, το οποίο ο Στιβ Τζομπς είχε αποκαλέσει «κλεμμένο προϊόν» που μιμείται το λογισμικό iOS της Apple. Πλέον και παρότι οι τόνοι έχουν πέσει, οι εντάσεις συνεχίζονται στο παρασκήνιο, καθώς η Apple αναπτύσσει εργαλεία, ώστε να μπορέσει να διαφοροποιηθεί από την Google.

Το πρώτο σημείο σύγκρουσης είναι οι χάρτες, όπου οι εντάσεις πρωτοεμφανίστηκαν το 2012. Τότε η Apple λάνσαρε τα Maps, ανταγωνιζόμενη ευθέως την Google. Παρότι θεωρείτο ότι θα ήταν τεράστια επιτυχία, η εφαρμογή ήταν αρχικά άκρως προβληματική και μάλιστα ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος, Τιμ Κουκ, απολογήθηκε στους χρήστες.

Οι χάρτες της Apple βελτιώθηκαν σημαντικά την τελευταία δεκαετία. Πρόσφατα μάλιστα ανακοινώθηκε νέα λειτουργία, η οποία επιτρέπει σε εταιρείες να κατοχυρώσουν διαδικτυακά την τοποθεσία τους, ώστε να αλληλεπιδρούν ευκολότερα με τους χρήστες, να αναρτούν φωτογραφίες και να κάνουν προωθήσεις. Παράλληλα, οι χάρτες συνδέονται με την εφαρμογή πληρωμών Apple Pay και με το Business Chat, ένα εργαλείο συζήτησης με τους εμπόρους.

Πρόκειται για σημαντική απειλή για τους χάρτες της Google, καθώς η εφαρμογή συνεργάζεται με το Yelp για παροχή πληροφοριών και συγκεντρώνει έσοδα από τις χρεώσεις ανακατεύθυνσης και διαφήμισης.

Το δεύτερο σημείο σύγκρουσης είναι η αναζήτηση. Η Apple αναπτύσσει από περίπου το 2013 το εργαλείο αναζήτησης Apple Search, όταν εξαγόρασε την Topsy Labs. Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιείται στο σύστημα φωνητικού ελέγχου Siri, στην αναζήτηση εντός του κινητού τηλεφώνου και στο εργαλείο αναζήτησης Spotlight στους υπολογιστές Mac. Το 2019, οι προσπάθειες ενισχύθηκαν με την εξαγορά της εταιρείας τεχνητής νοημοσύνης Laserline, με στόχο την παροχή υψηλής ποιότητας πληροφοριών και με διαφορετική προσέγγιση για κάθε θέμα.

Ακόμη και εάν η Apple καταφέρει να ανταγωνιστεί ευθέως την Google στον τομέα της αναζήτησης, θα ανακύψει διαφορετικό πρόβλημα: η μητρική της Google, η Alphabet, καταβάλλει μεταξύ 8 και 12 δισ. δολάρια ετησίως στην Apple, για να είναι η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στο iOS. Αξίζει να σημειωθεί ότι εάν η Apple καθιερώσει το Apple Search στις συσκευές της θα την συμφέρει σε ό,τι αφορά την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Αντιθέτως στην περίπτωση αυτή, θα ασκούσε μεγάλο πλήγμα στην Google.

Το τρίτο σημείο σύγκρουσης ίσως να είναι και το πιο κρίσιμο: οι φιλοδοξίες της Apple στον τομέα των ψηφιακών διαφημίσεων, από τον οποίο η Alphabet αποσπά τουλάχιστον το 80% των εσόδων της.

Πέρυσι, η Apple ανήρτησε αγγελία για δουλειά, αναζητώντας κάποιον για να σχεδιάσει ένα εργαλείο που απευθύνεται σε διαφημιστικές. Ήταν μία ένδειξη ότι η εταιρεία θέλει να δημιουργήσει ένα καινοτόμο δίκτυο διαφημίσεων, το οποίο θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο προωθούνται στους χρήστες του iPhone, διαφυλάσσοντας παράλληλα τα στοιχεία τους. Η θέση καλύφθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο από τον Κιθ Βάισμπουργκ, ο οποίος είχε εμπειρία στη Google και την YouTube, καθώς και από το κομμάτι διαφημίσεων της Amazon.

Όπως δήλωσε στους Financial Times, ο αναλυτής του Insider Intelligence, Άντριου Λίπσμαν, οι κινήσεις της Apple και στα τρία μέτωπα έχουν καταστήσει τη θέση της Alphabet στο iOS «πιο ευάλωτη από ποτέ». Ο ίδιος συμπλήρωσε: «Η Apple έχει όλο και περισσότερα κίνητρα να μπει στο πεδίο της αναζήτησης, ενόσω αναπτύσσει τον διαφημιστικό της βραχίονα. Η αναζήτηση είναι το κλειδί για τη συγκέντρωση δεδομένων και είναι το νέο πεδίο για το μέλλον της ψηφιακής διαφήμισης».

Πηγή: moneyreview.gr