Home / Ειδήσεις / Επιβεβαιώθηκε η αυθεντικότητα άγνωστου πίνακα του Ελ Γκρέκο

Επιβεβαιώθηκε η αυθεντικότητα άγνωστου πίνακα του Ελ Γκρέκο

Στην Πολωνία ο πίνακας

Πρόκειται για το έργο η “Μεταρσίωση του Αγίου Φραγκίσκου” που φέρει την υπογραφή του ζωγράφου – Ο πίνακας παρουσιάστηκε στην Κρακοβία, για πρώτη φορά

Η “Μεταρσίωση του Αγίου Φραγκίσκου”, το μοναδικό έργο του Ελ Γκρέκο που βρίσκεται στην Πολωνία, φέρει την υπογραφή του ζωγράφου, γεγονός που αποδεικνύει την αυθεντικότητά του, ανακοίνωσε σήμερα το Εθνικό Μουσείο της Κρακοβίας.

“Σε εργασίες που έγιναν τους τελευταίους μήνες στο μουσείο, οι συντηρητές βρήκαν την επιγραφή, στο ελληνικό αλφάβητο, “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος εποίει” είπε η εκπρόσωπος του μουσείου, Καταρζίνα Μπικ. “Αυτό σημαίνει ότι δεν φιλοτεχνήθηκε ούτε από τον γιο του, ούτε από κάποιον μαθητή του, αλλά από τον ίδιο τον Ελ Γκρέκο”, πρόσθεσε.

Ο πίνακας παρουσιάστηκε στην Κρακοβία, για πρώτη φορά μετά τη συντήρηση και την αποκατάστασή του.

“Είναι 150% αυθεντικός, αν μπορούμε να το θέσουμε έτσι”, σχολίασε η Ιζαμπέλα Γκαλίσκα, η μία από τις δύο ιστορικούς τέχνης που ανακάλυψαν το έργο το 1964 στην εκκλησία μιας μικρής ενορίας. “Είναι υπέροχο! Ξαναβρήκε τη λάμψη του, έτσι όπως ήταν όταν τον είδα για πρώτη φορά το 1964. Ξαναβρήκε τα ψυχρά χρώματά του, τους γαλάζιους, ασημί, μαύρους και γκρίζους τόνους που χαρακτηρίζουν τον Ελ Γκρέκο”, συνέχισε με συγκίνηση.

Διαπιστώθηκε επίσης ότι ο πίνακας ήταν μεγαλύτερο απ’ όσο πίστευαν αρχικά οι συντηρητές. Αφού ξεδιπλώθηκαν τα περιθώρια του αρχικού καμβά, μεγάλωσε κατά τέσσερα εκατοστά στο πλάτος και δύο εκατοστά στο ύψος.

Κατά τις εργασίες συντήρησης επιβεβαιώθηκε επίσης ότι τα “στίγματα” του Αγίου Φραγκίσκου είχαν προστεθεί τον 19ο αιώνα. Οι συντηρητές αφαίρεσαν τα στίγματα στο στήθος του, όμως διατήρησαν εκείνα στα χέρια του.

Η “Μεταρσίωση του Αγίου Φραγκίσκου” εκτίθεται δίπλα την “Κυρία με την ερμίνα” του Λεονάρντο ντα Βίντσι, του πολυτιμότερου έργου τέχνης στην Πολωνία. Βρέθηκε κατά τύχη, πριν από μισό αιώνα, σε μια μικρή εκκλησία της ανατολικής Πολωνίας, στο Κόσοβ Λάτσκι.
Η Γκαλίσκα και η συνάδελφός της ιστορικός τέχνης που τον εντόπισαν αγωνίστηκαν επί πολλά χρόνια για να αποδείξουν ότι είναι αυθεντικός.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

About Kostas Athanasoulis