Home / Διατροφή / 6 τρόποι για να διατηρήσετε υψηλό μεταβολισμό

6 τρόποι για να διατηρήσετε υψηλό μεταβολισμό

Ενώ οι περισσότεροι από εμάς δυσκολεύονται να χάσουν βάρος, υπάρχουν κάποιοι που είναι ευλογημένοι με υψηλό μεταβολισμό (ένα γρήγορο μεταβολικό ρυθμό). Ο μεταβολικός ρυθμός είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την ενέργεια που το σώμα μας θα δαπανήσει ανά μονάδα χρόνου. Ο μεταβολικός ρυθμός διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από άτομο σε άτομο. Κάποιοι είναι εύκολο να χάσουν βάρος χωρίς να αλλάξει η διατροφή τους, άλλοι δεν είναι σε θέση να χάσουν βάρος καθόλου.

Ο βασικός μεταβολικός ρυθμός (ΒΜΡ) αντιστοιχεί στο ποσό της ενέργειας (θερμίδες) που δαπανάται από τον οργανισμό για τη λειτουργία των ζωτικών του οργάνων. Πιο απλά, ο βασικός μεταβολικός ρυθμός είναι οι θερμίδες που καίμε ακόμα κι όταν δεν κάνουμε απολύτως τίποτα.

Για την επεξεργασία της τροφή και για τις απαραίτητες καύσεις το σώμα απελευθερώνει ένα κοκτέιλ ορμονών και ενζύμων. Διασπά έτσι τα τρόφιμα και τα μετατρέπει σε ενέργεια που παρέχει στο σώμα.Όταν ο μεταβολισμός είναι υψηλός, το σώμα παράγει και προσφέρει την ενέργεια αποτελεσματικά. Αυτό οδηγεί σε βελτιωμένη αντοχή και ταχύτερη απώλεια βάρους.

Με ποιους τρόπους μπορούμε είτε να αυξήσουμε το μεταβολικό ρυθμό ή να τον διατηρήσουμε σε υψηλά επίπεδα;

1. Άσκηση – Η άσκηση είναι το σημαντικότερο μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Μην αφήνετε όλες τις πιθανότητες να μείνετε λεπτοί σε ένα υψηλό μεταβολισμό, ακόμα και αν τον έχετε. Μην ξεχνάτε να ασκείστε τακτικά. Τα βάρη είναι από τις καλύτερες προπονήσεις για να διατηρήσεις ένα υψηλό μεταβολικό ρυθμό. Η αερόβια άσκηση (περπάτημα, τρέξιμο, ποδήλατο, κολύμβηση, ζούμπα, κλπ) βοηθά επίσης να χάσετε πολλά κιλά και ο συνδυασμός της άρσης βαρών και της αερόβιας άσκησης είναι η καλύτερη επιλογή για μακροχόνια αποτελέσματα στο μεταβολισμό σας.

2. Πολλά μικρά γεύματα – Αντικαταστήσετε τα τρία μεγάλα γεύματα με περισσότερα μικρότερα μέσα σε όλη τη μέρα. Αρχίσε να τρώτε μικρά γεύματα κάθε τρεις ώρες. Προτιμήστε χαμηλών θερμίδων, υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες τρόφιμα. Αυτά τα τρόφιμα θα αποτρέψουν τα πανωγυρίσματα του επιπέδου γλυκόζης στο αίμα. Θα σταθεροποίησουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, διατηρώντας παράλληλα υψηλά το μεταβολικό ρυθμό.

3. Πίνετε άφθονο νερό – Η κατανάλωση περισσότερων από 8 ποτήρια νερό την ημέρα βοηθά στη διατήρηση ενός ταχύ μεταβολικού ρυθμού. Όταν το σώμα δεν παίρνει αρκετά υγρά, θα πάει σε κατάσταση επιβίωσης. Θα προσπαθήσει να διατηρήσει την ποσότητα λίπους που μπορεί, κάνει την απώλεια βάρους ενός αγώνα. Όταν κρατάτε τον εαυτό σας ενυδατωμένο, το σώμα σας νιώθει ασφαλές και πλήρες σε διάφορες διεργασίες.

4. Επαρκής ύπνος – Οι αρκετές ώρες ύπνου βοηθούν τον οργανισμό να επιταχύνει το μεταβολικό ρυθμό. Η στέρηση ύπνου είναι μία από τις κύριες αιτίες της υπερβολική κατανάλωση φαγητού και το υπερβολικό τσιμπολόγημα. Όταν δεν έχετε κάνει αρκετό ύπνο, θα ποθείτε γλυκά, αλμυρά τρόφιμα.  Ένας γρήγορος ρυθμός μεταβολισμού είναι άχρηστος αν τρώτε συνέχεια λιπαρά παχυντικά τρόφιμα λόγω αυπνίας. Έτσι, κοιμηθείτε τουλάχιστον 8 ώρες κάθε βράδυ.

5.  Πρωινό – Ποτέ μην παραλείψετε το πρωινό, Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Θα προετοιμάσει το σώμα σας για την επερχόμενη μέρα. Θα δώσει επίσης το έναυσμα για τον υψηλό μεταβολικό ρυθμό. Η του πρωινού ή γενικότερα παράλειψη γευμάτων θα οδηγήσει σίγουρα στην υπερκατανάλωση τροφής. Θα είναι πιο πιθανό να καταναλώσετε περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια ενός γεύματος όταν έχετε χάσει το πρωινό.

6. Δίαιτα υψηλή σε πρωτεΐνες – Η πρωτεΐνη είναι πιο δύσκολη στην πέψη από τους υδατάνθρακες. Απαιτεί σημαντικότερη κατανάλωση ενέργειας για να την χωνέψουμε. Το σώμα είναι πιο αυτάρκες και αποτελεσματικό με την καύση λίπους παρά της πρωτεΐνης. Μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες κρατά το σώμα λεπτό σχήμα και το μεταβολικό ρυθμό ψηλά. Μπορείτε να κάψετε μέχρι και 25% περισσότερες θερμίδες αν έχετε μια δίαιτα υψηλή σε πρωτεΐνες. Επιπλέον, η πρωτεΐνη διατηρεί τους μυς ισχυρούς. Εάν θέλετε υψηλό μεταβολισμό χρειάζεστε αυξημένη τη μυϊκή μάζα σας, και συνεπώς πηγαίνετε για μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες.

About admin

admin