Home / Ειδήσεις / Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια έως τις 6 το πρωί του Σαββάτου

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια έως τις 6 το πρωί του Σαββάτου

48ωρη απεργία της ΠΝΟ

Πειραιάς
Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας παραμένουν για δεύτερη ημέρα τα πλοία, λόγω της 48ωρης πανελλαδικής απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

Στη γραμμή Πέραμα-Σαλαμίνα εκτελείται ένα δρομολόγιο κάθε δύο ώρες, ενώ τετράωρη στάση εργασίας, από τις 6 το πρωί έως τις 10, πραγματοποιούν και τα ρυμουλκά.

Η απεργιακή κινητοποίηση λήγει στις 6 το πρωί του Σαββάτου, ενώ οι επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν μπορούν να επικοινωνούν με πρακτορεία και Λιμεναρχεία για τυχόν τροποποιήσεις δρομολογίων.

Η διοίκηση της ΠΝΟ υποστηρίζει ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος των ναυτεργατών «θεριεύουν και οξύνονται ακόμη περισσότερο» με τις νέες ρυθμίσεις του τρίτου μνημονίου και του Νόμου 4387/2016 για το ασφαλιστικό. Διαπιστώνει ότι «οι επερχόμενες “απορυθμίσεις” και οι επαναϋπολογισμοί των συντάξεων δεν στοχεύουν στη δήθεν βελτίωση των δημοσιονομικών αποτελεσμάτων του Κράτους, αλλά στην κυριολεξία σκοπεύουν στην ακόμη μεγαλύτερη φτωχοποίηση των εργαζομένων και των συνταξιούχων και στη δραματική μείωση μισθών και συντάξεων, κύριων και επικουρικών».

Η ΠΝΟ μιλά και για «μεγαλόστομες δηλώσεις» του Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για «δήθεν άνοιγμα δεκάδων χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας για τους ναυτεργάτες στην ποντοπόρο ναυτιλία, εφόσον η ΠΝΟ αποδεχθεί την υπογραφή νέας Συλλογικής Εργασίας με “ρεαλιστικούς  όρους”, δηλαδή θα καταργούνται τα όσα μέχρι σήμερα με αγώνες και προσπάθειες ετών κατακτηθήκαν, με την καθιέρωση μισθών πείνας τριτοκοσμικών χωρών με σημαίες ευκαιρίας».

»Και  δυστυχώς πρόθυμος και ένθερμος υποστηρικτής των δηλώσεων και επιδιώξεων αυτών της πλοιοκτησίας ο κ. υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος σε πλήρη και αγαστή συνεργασία με τους εφοπλιστές, όχι μόνον ευθέως υποστηρίζει, αλλά και συγχαίρει τέτοιου είδους “πρωτοβουλίες”, με πλήρη γνώση του τι πραγματικά επιδιώκουν οι εφοπλιστές, αγνοώντας και αυτή την ίδια τη Διεθνή Σύμβαση Εργασίας 2006 (MLC), η οποία και ρητά απαγορεύει την οποιαδήποτε μείωση των κεκτημένων των ναυτικών».

Οι ναυτεργάτες θεωρούν ότι η λύση είναι η ναυτολόγηση σε όλα τα πλοία να γίνεται μέσω του ΓΕΝΕ, με συγκροτημένα δικαιώματα αμοιβής και ασφάλισης, σύμφωνα με όσα ορίζουν οι ΣΣΕ και οι ασφαλιστικοί νόμοι της χώρας.

«Για τη διοίκηση της ΠΝΟ και τα ναυτεργατικά σωματεία που την αποτελούν δεν τέθηκε ποτέ και δεν τίθεται, και ούτε βέβαια θα τεθεί, κανένα απολύτως θέμα διαπραγμάτευσης για μείωση των όσων ορίζουν οι ΣΣΕ του κλάδου. Αντίθετα, πάγια επιδίωξη είναι η αύξηση των αμοιβών και η αναπλήρωση των μέχρι σήμερα απωλειών από τους εργασιακοκτόνους νόμους των μνημονίων» καταλήγει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Newsroom ΔΟΛ

About Kostas Athanasoulis