Home / Ειδήσεις / Έως τον Μάιο η απόσυρση αυτοκινήτων. Τα νέα ποσοστά απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης για τα καινούργια Ι.Χ.

Έως τον Μάιο η απόσυρση αυτοκινήτων. Τα νέα ποσοστά απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης για τα καινούργια Ι.Χ.

Έως τον Μάρτιο του 2016 θα ισχύει το μέτρο της απόσυρσης αυτοκινήτων σύμφωνα με απόφαση που υπεγράφη την Πέμπτη 24 Μαρτίου. Όπως προβλέπει η απόφαση θα ισχύουν νέα ποσοστά απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης για τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα.

Η εν λόγω διάταξη θα κατατεθεί στο Σχέδιο Νόμου «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις: α) των Οδηγιών 2014/107/ΕΕ και (ΕΕ) 2015/2060, β) των Οδηγιών 2014/86/ΕΕ και 2015/121/ΕΕ, γ) της Οδηγίας 2013/61/ΕΕ και άλλες διατάξεις», το οποίο έχει κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση.

Η συγκεκριμένη τροπολογία διευθετεί το πρόβλημα που είχε παρουσιαστεί με τον εκτελωνισμό νέων αυτοκινήτων και διευκολύνει χιλιάδες φορολογούμενους, δίνοντάς τους επιπλέον κίνητρα, στην αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων τους με νέα αυτοκίνητα, καινούργιας τεχνολογίας και πιο οικονομικά.

Ειδικότερα με την τροπολογία:

1) Προβλέπεται απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων Ι.Χ. μέχρι 2.000 κυβικά εκατοστά, φορολογητέας αξίας μέχρι 20.000 ευρώ, εφόσον παραλαμβάνονται σε αντικατάσταση παλαιών αυτοκινήτων των οποίων η άδεια έχει εκδοθεί μέχρι τις 31.12.2001.

2) Προβλέπεται απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης καινούργιων φορτηγών αυτοκινήτων μικτού βάρους μέχρι 3.500 τόνων, εφόσον παραλαμβάνονται σε αντικατάσταση παλαιών αυτοκινήτων των οποίων η άδεια έχει εκδοθεί μέχρι 31.12.2001.

3) Αποσύρονται παλαιά αυτοκίνητα για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας μέχρι 31.12.2001 και δεν οφείλονται για αυτά τέλη κυκλοφορίας με την προθεσμία απόσυρσής τους να καθορίζεται έως τις 20.5.2016.

4) Ορίζεται ως νέα προθεσμία βεβαίωσης και καταβολής του τέλους ταξινόμησης των καινούργιων αυτοκινήτων που παραλαμβάνονται με μερική απαλλαγή, η 31η Μαΐου 2016.

5) Λαμβάνεται πρόνοια, ώστε στις περιπτώσεις που επίσημοι διανομείς ή έμποροι έχουν ήδη παραλάβει από την αρχή του έτους αυτοκίνητα που πληρούν τα κριτήρια των παραπάνω περιπτώσεων, με καταβολή ολόκληρου του τέλους ταξινόμησης και τα οποία μεταβιβάζονται από ιδιώτες και ταξινομούνται σε αντικατάσταση παλαιών αυτοκινήτων, να επιστρέφεται η διαφορά αυτού, με βάση τα νέα ποσοστά απαλλαγής κατά περίπτωση.

6) Λαμβάνεται πρόνοια, ώστε να επιστρέφεται η διαφορά του τέλους ταξινόμησης για επιβατικά αυτοκίνητα που παρελήφθησαν από την αρχή του έτους έως την ημερομηνία έναρξης ισχύος των προτεινόμενων διατάξεων για εκθεσιακούς σκοπούς και για τα οποία προβλέπεται εξάμηνη αναστολή της είσπραξης του βεβαιωθέντος τέλους ταξινόμησης, με την προϋπόθεση ότι αυτό θα καταβληθεί μέχρι 31.5.2016.

– Οι απαλλαγές από το τέλος ταξινόμησης που αντιστοιχούν ανά κατηγορία, φαίνονται (ενδεικτικά) στον συνημμένο πίνακα.

teli

Εν τω μεταξύ ανατροπές στη φορολογία αυτοκινήτων ετοιμάζεται να φέρει το υπουργείο Οικονομικών με στόχο να μπει ζεστό χρήμα στα κρατικά ταμεία και να κλείσει η τρύπα που υπάρχει στα δημοσιονομικά.

Όπως αναφέρει η «Ημερησία» και αναμεταδίδουν τα dikaiologitika. gr προς το παρόν οι επικεφαλής του υπουργείου εξετάζουν όλα τα σενάρια και δεν έχουν καταλήξει σε τελικές αποφάσεις, παρ’ όλ’ αυτά, αν τα σενάρια αυτά εφαρμοστούν τότε θα φέρουν ριζικές αλλαγές στην αγορά αυτοκινήτου.

Συγκεκριμένα το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει:

1. Αλλαγές στη φορολόγηση της απόκτησης ΙΧ με παρεμβάσεις στον τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης. Έτσι, το τέλος θα υπολογίζεται κατά κύριο λόγο με βάση την αξία του οχήματος και λιγότερο με τον κυβισμό, σε αντίθεση με ότι ισχύει σήμερα.

2. Ψαλίδισμα του κινήτρου απόσυρσης έως και 20% σε σχέση με ό,τι ίσχυε μέχρι το τέλος του 2015, ενώ ετοιμάζεται και τροπολογία για την παράταση της απόσυρσης έως το τέλος Μαΐου που θα ισχύσει αναδρομικά από 1/1/2016.

3. Αυξήσεις στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης καυσίμων, οι οποίες θα επηρεάσουν τόσο τη λιανική τιμή της βενζίνης, όσο και του ντίζελ κίνησης, του υγραερίου κίνησης και πιθανόν και του φυσικού αερίου κίνησης.

4. Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, ώστε να αυξηθούν τα έσοδα από τη μια και από την άλλη να δοθεί κίνητρο σε πολλούς φορολογούμενους για να παραλάβουν και πάλι τις πινακίδες κυκλοφορίας που έχουν καταθέσει.

πηγή : huffingtonpost.gr

About Kostas Athanasoulis