Home / Αυτοκίνητο / Έπαιξε καθυστέρηση ο Χάμιλτον!
Έπαιξε καθυστέρηση ο Χάμιλτον!

Έπαιξε καθυστέρηση ο Χάμιλτον!

Ευφάνταστη τακτική από το Βρετανό

Ο Βρετανός οδηγός προσπάθησε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας χτες στο Άμπου Ντάμπι να φέρει σε δύσκολη θέση το νέο πρωταθλητή Νίκο Ρόσμπεργκ. Σχεδόν τα κατάφερε…

Η ομάδα της Mercedes θέλοντας να μην αδικήσει κανέναν οδηγό έναντι του άλλου ακολούθησε και στους δυο πανομοιότυπη στρατηγική χτες βράδυ στη Γιας Μαρίνα του Άμπου Ντάμπι όπου κρίθηκε ο τίτλος του πρωταθλητή. Αμφότεροι εκκίνησαν με την πάρα πολύ μαλακή γόμα της Pirelli, έκαναν την πρώτη τους αλλαγή στον 7ο γύρο ο Χάμιλτον και στον 8ο ο Ρόσμπεργκ βάζοντας τη μαλακή και μετά το δεύτερο πιτ στοπ για τις Mercedes που ήρθε στον 28ο γύρο για το Χάμιλτον και στον 29ο για το Ρόσμπεργκ τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα.

Τα δυο ασημί βέλη πήγαιναν για το τέταρτο συνεχόμενο 1-2 στους τελευταίους αγώνες για την 51η νίκη σε σύνολο 59 αγώνων στην υβριδική εποχή της Mercedes. Αυτό το σενάριο ήταν ιδανικό για το Ρόσμπεργκ αλλά δεν βόλευε καθόλου το Χάμιλτον. Ο Βρετανός ήξερε πως έπρεπε ο Ρόσμπεργκ να μείνει εκτός βάθρου για να διατηρήσει αυτός για 3η συνεχή χρονιά τον τίτλο. Πίσω τους βρίσκονταν οι δυο οδηγοί που ακολούθησαν εναλλακτικές στρατηγικές. Ο Φέτελ εκκίνησε με την πάρα πολύ μαλακή γόμα, έβαλε τη μαλακή στον 8ο γύρο και την πολύ μαλακή στον 37ο γύρο. Ο Γερμανός με τη Ferrari ήταν ταχύτερος όλων στο τελευταίο μέρος. Υπήρξαν γύροι που τα περάσματά του ήταν πάνω από 1 δευτερόλεπτο ταχύτερα απ’ αυτά των Mercedes.

Από την πλευρά του ο Μαξ Φερστάπεν, η αποκάλυψη της φετινής χρονιάς εκκινούσε με την πολύ μαλακή γόμα. Αυτή ήταν μια στρατηγική επιλογή της Red Bull που είχε αποτέλεσμα. Ο Ολλανδός εξάντλησε τα περιθώρια συμπληρώνοντας 21 γύρους με την πολύ μαλακή γόμα στην αρχή. Αυτό τον βοήθησε να φτάσει προσωρινά μέχρι την 2η θέση της κατάταξης προτού μπει για πιτ στοπ. Έκανε τη μοναδική του αλλαγή στον 21ο γύρο έβαλε τη μαλακή γόμα και πήγε μέχρι το φινάλε μ’ αυτή.

Τόσο ο Φέτελ όσο και ο Φερστάπεν πίεζαν στο τέλος. Ο Φέτελ πέρασε μπροστά και ο Ρόσμπεργκ που νωρίτερα είχε δώσει μάχη με το Φερστάπεν και τον είχε περάσει μ’ επιτυχία άρχισε ν’ αγωνιά. Ο Χάμιλτον βράδυνε επίτηδες και ο Ρόσμπεργκ εξηγεί γιατί δεν μπορούσε να τον περάσει: «Ο Λιούις το έκανε πολύ καλά αυτό. Προσωπικά τον καταλαβαίνω δεν πίστευα ότι θα δοκιμάσει κάτι τέτοιο αλλά δε θεωρώ σπουδαίο ότι το έκανε. Πήγαινε γρήγορα στο πρώτο και δεύτερο μέρος όπου μπορεί κάποιος να περάσει και έκοβε στο 3ο κλειστό κομμάτι όπου δεν μπορείς να περάσεις. Τους τελευταίους δυο γύρους που με έφτασαν οι Φέτελ και Φερστάπεν δε τους διασκέδασα καθόλου. Ο μηχανικός μου είπε ότι μπορούσα να πάρω τον τίτλο ακόμη κι αν με πέρναγε ο Φέτελ. Όμως δεν ήθελα να χάσω θέση, ούτε να έχω πίσω μου το Φερστάπεν στο φινάλε».

Προσέξτε τις αποκαλυπτικές εκφράσεις στο βάθρο των νικητών.

Από την ομάδα της Mercedes είδαν τη βραδυπορία του Χάμιλτον
και του ζήτησαν να πάει πιο γρήγορα. Ο Ρόσμπεργκ μάλιστα κάποια στιγμή στο team radio ακούστηκε να λέει: ‘Πείτε του να με αφήσει να περάσω γιατί πάει αργά και αν είναι δεύτερος στο τέλος του δίνω πίσω την πρώτη θέση». Φυσικά αυτό δεν ενδιέφερε το Χάμιλτον, ο Βρετανός ήθελε να φέρει τους Φέτελ, Φερστάπεν πίσω από το Ρόσμπεργκ ελπίζοντας να τον περάσουν για να πάρει τον τίτλο.

Αναφερόμενος στο συμβάν ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ τόνισε: «Δεν έχω ξεκαθαρίσει μέσα μου πως πρέπει να ενεργήσουμε σ’ αυτή την περίπτωση. Δε θέλω να συζητήσω δημόσια για το αν θα υπάρξουν συνέπειες για το Χάμιλτον που παράκουσε την εντολή της ομάδας να πάει πιο γρήγορα. Καταλαβαίνω πως ήταν η μόνη του ελπίδα για τον τίτλο. Βασικός δικός μας στόχος είναι η νίκη σε κάθε αγώνα. Αυτό δεν μπορούμε να το ρισκάρουμε. Τώρα θα σκεφτώ και θα συζητήσω με τους υπόλοιπους για το αν θα δώσουμε ακόμη περισσότερη ελευθερία στους δυο πρωταθλητές μας από του χρόνου ή θα περιορίσουμε κάπως τη μάχη μεταξύ τους για να σιγουρεύουμε το αποτέλεσμα για την ομάδα».



Ο Ρόσμπεργκ πανηγυρίζει την κατάκτηση του τίτλου.

Ο Χάμιλτον δεν άκουσε τις παραινέσεις ούτε του μηχανικού του, ούτε του τεχνικού διευθυντή της Mercedes, Πάντι Λόου.  Ο Ρόσμπεργκ πήρε τον παγκόσμιο τίτλο με διαφορά μόλις 5 βαθμών. Είχε 9 νίκες έναντι 10 του Χάμιλτον. Κατά την άποψή μας η μάχη κρίθηκε στο σπάσιμο της υβριδικής μηχανής της Mercedes στην πλάτη του Χάμιλτον στη Μαλαισία.
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ είναι πανάξιος πρωταθλητής, μένει να δούμε αν θα μπορέσει στο μέλλον να επαναλάβει το ανδραγάθημά του.



O Ρόσμπεργκ πανηγυρίζει την κατάκτηση του τίτλου έχοντας δίπλα τη γυναίκα του Βίβιαν.

Το πρωτάθλημα του 2017 έχει ήδη ξεκινήσει, αύριο στο Άμπου Ντάμπι θα γίνουν δοκιμές με τα νέα φαρδύτερα ελαστικά του 2017 με τις Mercedes, Ferrari, Red Bull να συμμετέχουν με ειδικά τροποποιημένα μονοθέσια.

πηγή : protothema.gr

About Kostas Athanasoulis

Kostas Athanasoulis