Home / Media / ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: Το παλιό Ι.Χ πληρώνει λιγότερα και το καινούργιο… άστα να πάνε!!

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: Το παλιό Ι.Χ πληρώνει λιγότερα και το καινούργιο… άστα να πάνε!!

Μειώσεις για τα μεγάλης ηλικίας αυτοκίνητα και αυξήσεις για τα νεότερα (2006-2010) προβλέπει το τελικό σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας που θα πληρωθούν μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου 2016. Επίσης, με την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών καταργείται η απαλλαγή για περίπου 96.000 αυτοκίνητα τα οποία ταξινομήθηκαν από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά, με αποτέλεσμα να ενταχθούν και αυτά στο καθεστώς των τελών κυκλοφορίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα τέλη κυκλοφορίας 2016 θα διαμορφωθούν ως εξής:

1. Για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν προ του 2000 προβλέπεται μείωση των τελών από 5,66% έως 6,82%. Συγκεκριμένα, τα τέλη τροποποιούνται για οχήματα κυβισμού άνω των 1.358 κυβικών εκατοστών. Για παράδειγμα, στην προαναφερθείσα κατηγορία τα τέλη θα μειωθούν κατά 15 ευρώ και θα διαμορφωθούν στα 225 ευρώ από 240 ευρώ που ήταν το 2015.

2. Για τα οχήματα υψηλού κυβισμού και συγκεκριμένα άνω των 1.929 κ.ε. που ταξινομήθηκαν από το 2001 έως το 2005 προβλέπεται μείωση των τελών κατά 4,55%. Συγκεκριμένα, τα τέλη για Ι.Χ. 1.929 κ.ε. θα διαμορφωθούν στα 630 ευρώ από 660 ευρώ το 2015, ενώ για Ι.Χ. 3.000 κ.ε. εκατοστών τα τέλη μειώνονται στα 1.050 ευρώ από 1.100 ευρώ.

3. Για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν από το 2006 έως το 2010 το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει αυξήσεις των τελών εφόσον αυτά είναι άνω των 1.357 κ.ε. Οι αυξήσεις θα είναι της τάξης του 4,55% έως 6,67%, ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, τα τέλη για αυτοκίνητο 1.400 κ.ε. θα ανέλθουν στα 255 ευρώ από 240 ευρώ το 2015. Για αυτοκίνητα 1.680 κ.ε. τα τέλη αυξάνονται κατά 20 ευρώ και συγκεκριμένα θα διαμορφωθούν στα 320 από 300 ευρώ το 2015.

4. Στο σύστημα τελών κυκλοφορίας εντάσσονται 96.000 αυτοκίνητα που μέχρι σήμερα απαλλάσσονταν από το σύστημα και τέθηκαν σε κυκλοφορία για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά την 30ή Οκτωβρίου 2010 και εκπέμπουν ρύπους από 90 έως και 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Οπως προκύπτει από το σχέδιο του υπουργείου, εκτός τελών θα παραμείνουν περίπου 4.000 αυτοκίνητα που εκπέμπουν ρύπους κάτω των 90 μικρογραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών θα πληρώσουν τέλη από 80 έως 90 ευρώ.

5. Για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και εκπέμπουν ρύπους άνω των 100 μικρογραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο θα αυξηθούν τα τέλη από 10 έως 50 ευρώ. Συγκεκριμένα, στα ανωτέρω αυτοκίνητα τα τέλη θα αυξηθούν από 8 έως 32 λεπτά του ευρώ στα ποσά των τελών ανά μικρογραμμάριο εκπεμπόμενων ρύπων.

Πάντως, η «παγωμένη» αγορά του αυτοκινήτου αναμένει τα νέα τέλη κυκλοφορίας, καθώς και τις εξελίξεις σχετικά με το θέμα της απόσυρσης. Η ισχύς του μέτρου λήγει στις 20 Δεκεμβρίου 2015 και ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστές οι προθέσεις της κυβέρνησης για παράταση της ευνοϊκής ρύθμισης και για το 2016.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), τον Οκτώβριο του 2015 ταξινομήθηκαν 4.946 καινούργια επιβατικά έναντι 6.003 τον Οκτώβριο του 2014.

Το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2015 ταξινομήθηκαν συνολικά 63.130 καινούργια επιβατικά έναντι 59.848 το αντίστοιχο διάστημα του 2014, καταγράφοντας αύξηση 5,5%.

Οπως επισημαίνει ο ΣΕΑΑ, η πρόοδος στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών από τις αρχές του έτους οφείλεται στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς επιχειρήσεις ενοικίασης, μακροχρόνιας μίσθωσης και επιχειρηματικούς ομίλους. Ακόμη δε και με αυτήν την πρόοδο, η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται κατά 73,5% χαμηλότερα ως προς τον μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.

πηγή

About gus_maverick

gus_maverick