Home / Παράξενα / «Μου ‘κλέψαν το παπάκι μου», λέει ο πρωτοποριακός καλλιτέχνης Χόφμαν

«Μου ‘κλέψαν το παπάκι μου», λέει ο πρωτοποριακός καλλιτέχνης Χόφμαν

Τα παρατράγουδα της πολιτικής κρίσης στη Βραζιλία

Μπραζίλια/Λονδίνο
Για αντιγραφή της ιδέας τους, που ισοδυναμεί με λογοκλοπή, κατηγορεί η ομάδα του ολλανδού καλλιτέχνη Φλόρεντιν Χόφμαν το αντικυβερνητικό στρατόπεδο στη Βραζιλία: Οι διαδηλωτές που επιρρίπτουν «ξεσάλωμα διαφθοράς» στην κυβέρνηση της Ρούσεφ χρησιμοποιούν ως μασκότ ένα γιγάντιο πλαστικό παπάκι.

Το οποίο, όντως, μοιάζει πάρα πολύ, ύποπτα πολύ, με τα γνωστά γιγάντια παπάκια-περφόρμερ που έχει «αμολήσει» ο Χόφμαν σε διάφορα λιμάνια της οικουμένης.

Στην κυβερνητική που σοβεί στη Βραζιλία, το αντικυβερνητικό στρατόπεδο έχει κινητοποιήσει διάφορα σύμβολα αλλά (για λόγο που θα εξηγηθεί παρακάτω), έχουν ξεχωρίσει τα κίτρινα παπάκια: Εμφανίζονται σε διαδηλώσεις, σε πλακάτ, ως στολές διαδηλωτών ενώ το αποκορύφωμα είναι ένα μεγάλο τέτοιο πλαστικό, φουσκωτό παπάκι που έχει στηθεί (με άλλα, μικρότερα) σε πάρκο με φόντο το Κογκρέσο.

Το κακό μάλλον ξεκίνησε από εκείνο το μεγάλο παπάκι, επειδή το σύνθημα ήταν η πορτογαλική φράση «δεν πληρώνουμε την πάπια» (στα ελληνικά, θα λεγόταν «τη νύφη»).

«Είναι ακριβώς το δικό μας σχέδιο, με τις δικές μας τεχνικές προδιαγραφές» κατήγγειλε όμως στο βρετανικό BBC η ομάδα του Χόφμαν. «Το ότι άλλαξαν τα μάτια δεν αλλάζει το σχέδιο ή το ράμφος» υποστηρίζουν (τα μάτια στη βραζιλιάνικη παραλλαγή είναι δύο «x»).

Τεράστια φουσκωτά παπάκια της ομάδας του Χόφμαν είχαν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια, μεταξύ άλλων, στο λιμάνι του Χονγκ Κονγκ ή της Ταϊβάν. Ένα από αυτά είχε εμφανιστεί και σε έκθεση στη Βραζιλία, το οποίο είχε κατασκευαστεί μάλιστα σε εργαστήριο στο Σάο Πάολο -που φαίνεται ότι έδωσε και την τεχνογνωσία στους… αντιγραφείς.

Newsroom ΔΟΛ

About Kostas Athanasoulis

Kostas Athanasoulis