Home / Ελλάδα / Λεωφορεία χωρίς οδηγό

Λεωφορεία χωρίς οδηγό

Ήδη στους δρόμους των Τρικάλων έχουν βγει τα πρώτα έξι λεωφορεία χωρίς οδηγό, ενώ στους στόχους του υπουργείου Μεταφορών είναι τα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα να διασχίσουν κάποια στιγμή και δρόμους της Αθήνας.

Επιβίβαση πολιτών στα λεωφορεία χωρίς οδηγό.
Τα συστήματα αυτά, όπως σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλος κατά τη διάρκεια ημερίδας με θέμα το νομικό πλαίσιο της ΕΕ για την πιστοποίηση των αυτοματοποιημένων οχημάτων στις αστικές περιοχές, μπορούν να εξυπηρετήσουν ιστορικά κέντρα πόλεων και να τα αποσυμφορήσουν εφόσον συνδυαστούν με υπάρχουσες δομές μεταφορών, υπό το πρίσμα -πάντα- της οδικής ασφάλειας.
Πρώτη στην Ευρώπη
Η πόλη των Τρικάλων είναι πρώτη από τις πέντε ευρωπαϊκές περιοχές στις οποίες θα δοκιμαστούν πιλοτικά (έξι μήνες) τα αυτοματοποιημένα λεωφορεία χωρίς οδηγό, θα λειτουργούν με αισθητήρες, στο πλαίσιο του προγράμματος CityMobil2.
Τα οχήματα είναι χωρητικότητας 4, 12 ή 15 επιβατών, τα οποία θα κινούνται στο δρόμο και όχι σε ράγες με ταχύτητες έως 20 χιλιόμετρα την ώρα αφού θα κινούνται σε διαδρομές με διασταυρώσεις και πεζούς.
Η διαδρομή του λεωφορείου, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της αναπτυξιακής δημοτικής εταιρίας, e-trikala, Οδ. Ράπτης θα ξεκινάει από την οδό Βουλής, θα συνεχίζει την Καραϊσκάκη, θα φθάνει στην οδό Πλουτάρχου, ενώ στην επιστροφή θα στρίβει για τη λεωφόρο Ερμού περνώντας μπροστά από την κεντρική πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου και ύστερα από μία ακόμη παράκαμψη θα επιστρέφει στην αφετηρία.
Ρυθμίσεις
Για να κυκλοφορήσουν τέτοια οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, απαιτείται η προώθηση των απαιτούμενων νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων ενώ δεν αποκλείεται σε βάθος χρόνου, όπως ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος, να απαιτηθεί και η αναθεώρηση της Συνθήκης της Βιέννης, όπου η φιλοσοφία της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων βασίζεται στον ανθρώπινο παράγοντα (οδηγό).
Το έργο CityMobil2 επικεντρώνεται στην προώθηση των απαιτούμενων νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων που θα επιτρέψουν την μελλοντική κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους και αποτελεί συνέχεια του έργου CityMobil (στο αρχικό έργο πραγματοποιήθηκαν μικρής χρονικής διάρκειας, επιδείξεις αυτοματοποιημένων οχημάτων σε ευρωπαϊκές πόλεις σε περιορισμένο χώρο και σε αυστηρά ελεγχόμενο περιβάλλον).
Οι χώρες που συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή του έργου CityMobil2 είναι η Ελλάδα (Τρίκαλα), Ιταλία (Μιλάνο), Ισπανία (Λεόν), Γαλλία (Λα Ροσέλ) και Φινλανδία (Βαντάα).

 

 

ΠΗΓΗ: Naftemporiki.gr ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΙΤΑΛΙΑ- ΙΣΠΑΝΙΑ-  ΓΑΛΛΙΑ- ΦΙΛΑΝΔΙΑ

 

 

About gus_maverick

gus_maverick
  • Aimilia Letta

    ΚΑΛΟ!!!! ΕΞΥΠΝΟ !!!!!!!!! Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΟΔΕΥΕΙ